Nekromanti Utlänska rollspel

Silwer

Veteran
Joined
2 Apr 2009
Messages
89
Det håller jag helt med om, reglerna är bättre i nya Elric!
Tyvärr står spelet och väger just nu, får se om det blir kvar på marknaden. Jag gillar det i alla fall speciellt världen men man kanske ska vara Moorcock fantast för att gilla spelet?
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Till forumets yngre läsare vill jag bara tipsa om att föräldrar inte brukar vara så svårövertalade att sponsra inköp av ett engelskt rollspel om man motiverar det med att man kommer att bli bättre på engelska av det.... :)<p><hr></blockquote><p>En av de första engelsk språkiga böcker jag köpte var ett svensk-engelskt lexikon, och det är inget köp jag direkt ångrar. I början kan det vara väldigt bra. Och det är fortfarande en bok som jag använder flitigt.

/Honken
 

Verjigorm_UBBT

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
12
Re: Earthdawn

Ett företag som heter Livingroom Games har tagit över rättigheterna och har börjat producera nytt material.
Och nån gång i början av nästa år ska 2:a utgåvan komma ut.
Kika in på www.lrgames.com
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Warhammer

Har spelledit hela Enemy Within Kampanjen, och kan rekommendera den varm. Dock så är den nya tryckningen delvis omarbetad och vissa delar av kampanjen kommer att omarbetas och en till del tillkomma så kommer att köra den igen. I övrigt så har jag spelat WFRP sedan 89, och även om det numera smått märks att grundreglerna är skrivna i mitten av 80talet så är det i grunden ett mycket bra spel, främst på grund av den rika och intressanta världen (förutsatt att man gillar mörk fantasy). De tillbehör som sedan släppts, varav vid tillfället forfarande finns i tryck, som Apocrypha NOW, Apocrypha NOW2 och Game master screen (inte nödvändig men lite roande, vrålsnygg karta), tar upp ändringar av reglerna, alternativa regler och en mer djupsiktig syn på de olika raserna, plus en hel del mer godis för en GM av WFRP. Mycket av materialet tar och fräschar upp spelet en hel del.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 
Top