Här kommer det! Stridssystemet till mitt rollspel Genesis! Jag har fortfarande inte bestämt mig hur spelvärlden ser ut (Jag är naturare! Jag gör matematiska system, jag är INTE kreativ
Är det någon där ute med en originell fantasy(nåja)spelvärld utan system, så hör av dig!
I alla fall, jag vore tacksam om ni kunde läsa igenom mitt utkast (det är inte färdigt), se om ni förstår något, och sedan posta era åsikter här eller maila dem till gnu@plopmail.com. Det vore jättetrevligt. Jag bifogar ett word-dokument. Om ni inte kan läsa det, posta här så lägger jag ut en txt-fil (den blir svårläslig).
SNÄLLA läs igenom detta. Jag behöver all feedback jag kan få.
Visst ja, saker som kan vara bra att veta: Attribut graderas från 1-10 och färdigheter (oftast) från 1-5. En person kan ett antal stridsmanövrar (förutom anfall, parad och undvikning) = SV (skicklighetsvärde)*2
"All fled, all done, so lift me to the pyre,
The feast is over and the lamps expire"

I alla fall, jag vore tacksam om ni kunde läsa igenom mitt utkast (det är inte färdigt), se om ni förstår något, och sedan posta era åsikter här eller maila dem till gnu@plopmail.com. Det vore jättetrevligt. Jag bifogar ett word-dokument. Om ni inte kan läsa det, posta här så lägger jag ut en txt-fil (den blir svårläslig).
SNÄLLA läs igenom detta. Jag behöver all feedback jag kan få.
Visst ja, saker som kan vara bra att veta: Attribut graderas från 1-10 och färdigheter (oftast) från 1-5. En person kan ett antal stridsmanövrar (förutom anfall, parad och undvikning) = SV (skicklighetsvärde)*2
"All fled, all done, so lift me to the pyre,
The feast is over and the lamps expire"