Nekromanti Utkast till ekonomisk berättelse

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Ekonomisk redovisning för Föreningen WRNU
Kalenderår 2012

Ingående saldo 2013-01-01: 2200,00 SEK

Inkomster under året (stigande ordn.):

2013-06-13: 55,00 SEK*

Utgifter under året (stigande ordn.):
2013-06-06: -55,00 SEK (Kontoavgift)*
(inga ersättningskrav har inkommit i samband med Rollspelsdraken)

Utgående saldo 2013-12-31: 2200,00 SEK

*Vi har ett s.k. föreningskonto som ska vara gratis, därför har SVEROK gått in och betalat Nordeas avgifter på 55 SEK.


_____


Det vore bra om vi kunde reda ut varför vi inte mottagit träffbidrag som vi har sökt.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Om saknade träffbidrag

Möller said:
Det vore bra om vi kunde reda ut varför vi inte mottagit träffbidrag som vi har sökt.
Jag upptäckte i den andra föreningen jag är kassör i att vi inte fått ett av de två träffbidrag vi sökt. Det i September (TullCon, yay!) fick vi, men inte det i December. Tydligen var potten hos Sverok slut vid det laget. Kan det vara det som drabbat WRNU?
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,080
Location
Göteborg
Re: Om saknade träffbidrag

Inte omöjligt, det har hänt tidigare år i min brädspelsförening också.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Re: Om saknade träffbidrag

Möller said:
Jag upptäckte i den andra föreningen jag är kassör i att vi inte fått ett av de två träffbidrag vi sökt. Det i September (TullCon, yay!) fick vi, men inte det i December. Tydligen var potten hos Sverok slut vid det laget. Kan det vara det som drabbat WRNU?
Ja, det här är exakt vad som har hänt. Tydligen är det så att Varje års träffbidragsbudget delas in i tolv potter, en för varje månad. Om en månads pott inte tar slut överförs den till nästa månad. Därefter är det först till kvarn som får pengarna (Alltså först att registrera träffen på hitta.sverkok).

Så hitills har vi varit för sent ute, men nu när jag är medveten om det ska jag redan nu börja boka in repetikon för kommande månader (Efter att ha diskuterat igenom saker med Anth och Anarchclown).
 
Top