Varulv [UTKANTE] - R4

*ta ut Sidd och Impe skulle det varit. Vimes kan få vara kvar 😄

… och du är alltså den jag tror är sista bybon ☺️ det går dåligt nu.

Är caset mot mig då ath jag hade ett demondokument som jag fått av Vimes och råkat länka i ett fabricerat PM?

Det är ett starkare case än att andra spelare mördat bybor utan anledning för att ta deras grejer?

… och du är alltså den jag tror är sista bybon ☺️ det går dåligt nu.

Är caset mot mig då ath jag hade ett demondokument som jag fått av Vimes och råkat länka i ett fabricerat PM?

Det är ett starkare case än att andra spelare mördat bybor utan anledning för att ta deras grejer?
Nä, medhåll. Men det är de två scenariona jag ser enligt ovan, har mycket svårt att tro att Sidd är grön om du talar sanning om länken (det får vara nån måtta på hur mycket SL vill sätta dit bybor).

Så nån av Impe och Sidd borde vara demon, och inte båda, för då fattar jag inte varför ni spelar så hårt och komplicerat mot varandra.

Sen är det nog minst en scum bland Yenniz, Stradh och Basse också om det inte var väldigt få från början och Vimes räknade med att en del bybor skulle låta sig värvas av Sezgolleth.

Brynolf mördades av ett helt gäng personer som inte hade nåt case mot honom utan bara ville ha grejer.

De spelarna är ju uppenbara scum/uppenbart spelförstörande förvirrade bybor och måste ut. Grejen med Sidd och demonen är mer otydlig.

Röst: @StradhLestat

Vem mer var det som anföll Brynolf?

Vi borde förstås börjat i änden att rösta ut bonkargänget men det är lätt att vara efterklok. Plus att det var svårt att få med röster mot dem av nån anledning.
Stratten var väldigt tajt med Demonen ”Octa i Grönt”. Tyckte det var lite väl och sen undrar man ju om denne är smed som tydligen blivit ”stoppad” från att bege sig till sin smedja.
Är det npn annan som blivit stoppad i förflyttning?

Röst: @StradhLestat

Jag vill inte bli utröstad och vill se hur ni reagerar på andra drev👍

Nä, medhåll. Men det är de två scenariona jag ser enligt ovan, har mycket svårt att tro att Sidd är grön om du talar sanning om länken (det får vara nån måtta på hur mycket SL vill sätta dit bybor).

Så nån av Impe och Sidd borde vara demon, och inte båda, för då fattar jag inte varför ni spelar så hårt och komplicerat mot varandra.

Sen är det nog minst en scum bland Yenniz, Stradh och Basse också om det inte var väldigt få från början och Vimes räknade med att en del bybor skulle låta sig värvas av Sezgolleth.

Jag väl iofs inte spelat alls hårt mot Sidd. Sagt typ ”verkar grönish” hela spelet fram till denna rundan när han först börjat pladdra om att jag är en semon och sen hittar jag länken i Vimes PM.

Oavsett kan vi inte vinna om vi inte får bort de som mördade Brynolf så där kommer jag rösta denna rundan.

@Basenanji angående demonernas vinstvillkor tror jag inte det är att vara fler än byborna dels då det tycks vara två demonlag och dels då de speciella reglerna gör majoritet till en mindre viktig sak än vanligt.

Jag tror det är last man standing för alla: ”Du vinner när alla fiender är döda”

Om övriga spelare (förutom Schrödingers demon Sidd/Impe) tänker jag såhär:

Basse - har egentligen inte gjort mycket väsen av sig alls det här partiet, flyttar runt lite och har inte deltagit i nåt mord vad det verkar. Spelar ju dock enligt utsago en försvarsroll och då är det väl överlevnad som gäller snarare än offensiv.

Stradh - Har deltagit i två mord, försökt ta sig till smedjan men säger att han blev förflyttningsblockad en gång och missade att lämna in förflyttning i rundan efter (men lämnade in mord den rundan). Slog ut Häger tillsammans med Octa och Yenniz. Olyckligt eller lyckligt utpekad av Sezgolleth uppenbara smidesreferenser. Sitter på flera stycken loot.

Yenniz - Har mördat mest av alla, mord eller mordförsök varje runda. Har varit helt öppen med detta vad det verkar och låtit få hållas. Outade lönnmördare tidigt (rätt riskabel roll) vilket antingen var väldigt ärligt som bybo eller oerhört taktiskt som scum. Sitter på flera stycken loot.

Jag väl iofs inte spelat alls hårt mot Sidd. Sagt typ ”verkar grönish” hela spelet fram till denna rundan när han först börjat pladdra om att jag är en semon och sen hittar jag länken i Vimes PM.

Oavsett kan vi inte vinna om vi inte får bort de som mördade Brynolf så där kommer jag rösta denna rundan.
Nä det var den här rundan jag menade, i denna har ni pekat på varandra rätt hårt och skrikit DEMON och det verkar ju vara en underlig taktik om ni båda är på samma lag, men ni kan ju förstås vara två olika sorters demoner också. 😊

Back