Varulv [UTKANTE 3] - R2

Jag kan vara ärlig - jag kommer vara väldigt sugen på att klubba någon i huvudet i natt. Det kommer sannolikt att lyckas. Det blir ju ett hugskott om jag träffar en bybo eller scum dock men jag kommer ju försöka sikta på scum. Får man bonka folk i huvudet?
Ursprungligen nej,
Men jag har kraftigt omvärderat det. Om bara scumen strider, så är byn helt chanslösa.
Även bybor måste strida och få loot och stathöjare. Förhoppningsvis får bybon det genom att besegra ett scum, men vi måste våga offra bybor i strid också för att stärka andrra bybor.
Byn kommer inte vinna på röstning.

Så om du är bra på att attackera attackera någon du tror är scum, är det en svagförsvarande bybo, så är det byns pris för att du ska bli starkare bybo (om du nu är bybo).
Därav min chansning med Yenniz, jag vill trop att hon är bybo och vill stärka henne ytterliggare.

Ni som flyttat(s) till Tempelklippan, kan ni berätta varför ni valde att gå dit?

@Hägerstrand säger sig ha slumpat sin förflyttning? Det behöver inte vara sant förstås. Men varför valde du att slumpa?

Andra jag vill syna är:

@Octagonal
@Brynolf
@StradhLestat

Till er bybor; vi behöver gemensamt pressa de här typerna.
Jag valde inte den jävla tempelklippan!!
Jag blev dit tvingad mot min vilja!
Jag ville till min smedja!
Jag är starkare om jag är i smedjan. Inte ditt klippåbäke.
Jag tror stenhårt på att någon av de som stod med mig har en förmåga som tvingar spelare att följa med dem i förflyttning, vilket gör både Octa och Hägern supermisstänkta för mig.

Alltså hann inte Anthrox förflytta sig.
Har jag missat att Anth skrev att han skulle gå någonstans eller argumenterade han om att öppet stå kvar?
Är väl lite mera chans på att det är Brynolf som är mördare än BM?
Han var ju i sin "hemruta" så han hade nog inte tänkt gå någonstans. OM han stod still, betyder det att:

Brynolf hade chansen att kvällsmörda honom innan Brynolf gick iväg.

BigMama hade chansen att nattmörda honom när BigMama anlände till rutan.

Sidd var med Anth hela dygnet och hade alltså TVÅ mordchanser.

OM Anth tänkte gå någonannanstans är det förstås definitivt inte BM som är mördaren. Men jag tror ju han ville vara kvar på sitt världshus och meka.

Han var ju i sin "hemruta" så han hade nog inte tänkt gå någonstans. OM han stod still, betyder det att:

Brynolf hade chansen att kvällsmörda honom innan Brynolf gick iväg.

BigMama hade chansen att nattmörda honom när BigMama anlände till rutan.

Sidd var med Anth hela dygnet och hade alltså TVÅ mordchanser.

OM Anth tänkte gå någonannanstans är det förstås definitivt inte BM som är mördaren. Men jag tror ju han ville vara kvar på sitt världshus och meka.
Jag tror scummen KAN attackera på distans också, iaf en per fraktion

Alla som är FÖR artificiell
deadline 19.00 och sen gemensam röstflytt till den med flest röster (sedvanliga initiativregler) kan tumma detta inlägget och/eller skriva det i ett inlägg.
Å nej! Jag gillar inte AD. Men ok, det låter smart. Tror jag. Om vi i byn nu ens är i majoritet...

Det är så många rörliga delar i det här maskineriet att jag blir 😵‍💫

Kan vi försöka avgränsa oss till gänget på Tempelklippan? Min analys är att scum/ulvar/valarbetare/frälsningsarmén vill gå ihop för att höja sina anfallsvärden.

Å nej! Jag gillar inte AD. Men ok, det låter smart. Tror jag. Om vi i byn nu ens är i majoritet...
Men kan vi ge faaan i att fokusera på röstningar som byns "grej"?
Jag blir fan mörkrädd för hur låsta en del 'är vid det. Det här spelet handlar INTE om utröstning. det är en andra eller tredjehands mekanik.

Skrämmande att se hur lätt byn manipuleras tillbaka till rösttänklet hela hela tiden.

Röst: @Impetigo

Jag uppfattar att IMPE är den som kämpar hårdast för att styra mot "rösttänk" och "VJVS". Vilket är en dödsdom för byn.
Helst ser jag att en bybo besegrar honom i strid snarare än att han blir utröstad, men att rösta verkar vara enda jäkla sättet att få uppmärksamhet

Men kan vi ge faaan i att fokusera på röstningar som byns "grej"?
Jag blir fan mörkrädd för hur låsta en del 'är vid det. Det här spelet handlar INTE om utröstning. det är en andra eller tredjehands mekanik.

Skrämmande att se hur lätt byn manipuleras tillbaka till rösttänklet hela hela tiden.
Du kan ha helt rätt, MEN röstning är fortfarande ett sätt att läsa av spelet och därmed hitta skurkar vi kan klubba.

Du kan ha helt rätt, MEN röstning är fortfarande ett sätt att läsa av spelet och därmed hitta skurkar vi kan klubba.
Enig. Men är det inte skrämmande att vi har noll diskussioner om hur vi som by ska spela gällande Försvar/attack stats? Höjning med förmågor, loot och så vidare.

Vi i byn lär vara olika bra på försvar och attack till att börja med. Vi har range 0-3 i våra värden. Vad scumen har i grund, vet vi inte.
Hur ska vi gruppera oss på kartan för att assistera varandra?
Vad ska vi sikta på att försöka bygga upp?

Sett till vad som hände med mig och att min förflyttning gick åt helvete just när jag hade varit öppen med att skapa en "gruppering" i smedjan där jag skulle assistera/förstärka @Yenniz ser jag som ett supertydligt tecken på att scumen har förmågor just för att hindra oss från liknande saker. Alltså är det saker som är BRA för oss i byn att göra.
Om dessa punkter är det ingen som helst diskussion...detr skräåmmer mig. Och scumsen gnuggar händerna.

Röstning har sitt syfte ja, men det är lågprio i förhållande till det andra.....men det är fan bara röstning som diskuteras...

Nu har minst 1 kanske 2 scum fått en T6 slaget på loottabellen och potentiellt ökat en stat rejält. Byn står och stampar och pratar röstning.

Helvete vad frustrerad jag känner mig.
Nåja... jag lär bli mördad i skymningen av ett gäng scum vid tempelklippan. Även om jag är bra på försvar, så är jag inte bra nog att stå emot så många i klunga.

Kan vi försöka avgränsa oss till gänget på Tempelklippan? Min analys är att scum/ulvar/valarbetare/frälsningsarmén vill gå ihop för att höja sina anfallsvärden.
Jag är bybo, jag har inte mördat någon. Jag flyttar gärna på mig kommande runda.
Som jag skrivit fanns att stå kvar inte på kartan.
Fjodor hotar alla på marknadsplatsen, alltså vill jag inte vara kvar. Stradh skriker sig hes om att stå själv i smedjan, alltså var detta inget alternativ.

Då stod det mellan tempelklippan och värdshuset. Jag är väldigt glad att jag inte hamnade i värdshuset kan jag säga.

Yrken och dess titlar: (delvis snodd från Värdshusvärden)
  1. Octa - Krigarmunk
  2. Impe - magiker
  3. Sidd - Riddare
  4. Brynolf - Lärd Man
  5. Häger - Paladin
  6. Stradh - Smed
  7. Yenniz - Lönnmördare
  8. Fjodde - Byäldste
  9. Anthrox - Värdshusvärd
  10. Basse - Präst
  11. BM - Handelsman
  12. Sysp - Krigare
Jag tror allstå Vimes kollat in DIMÖN från 1984 för därifrån kommer kartan vi använder i spel.
I den modulen finns byn Utkante med.
I detta äventyr finns Smed, Krigare, Präst och en lite titlar såsom mjölnare, eremiten och fredslösa.
Tror Vimes fyllt på med andra vanliga yrken i Drakar och Demoner så att vi ska få ett vardera.

De 4 som sticker ut är väl krigarmunk och Paladin som jag tycker kommer mer från Dungeons&Dragons.
Byäldsten ?
Yenniz lönnmördare. ?

Octa var ju först med sin krigarmunk och Hägern var väl i typ samma veva när det rasslade på med outningar helt plötsligt.
Framför allt Paladin tycker jag är väldigt likt min Riddar-titel men på fel språk då.
Paladin är för mig engelska och sticker ut helt - kan alltså vara en chansning av Hägern.
Yennis mörkar ju totalt vilket är sus som bara den. Känns som att nykomlingen inte vågade ljug-outa och nu målat in sig i ett hörn denne inte vet hur hon kommer ur.
Vi behöver verkligen reda ut varför @StradhLestat grönar denne???
Så har vi vår käre fjodde byäldste. Kanske Vimes fick feeling? Jag lutar nog att fjodde inte ljuger om detta.

Yrkets titel har nog i alla fall bäring på olika förmågor bakom.
Tyvärr så fattar nog bus-fraktioner mer än vad vi individuella bybor (som har koll på sin egen förmåga) gör, av den här outningen.

Vad får ni ut för vettigt av outningen?

Några korta tankar på Pågatåget:

Anthrox var bybo och Värdshusvärd.
JAG vet att jag är bybo och Krigare.
Yenniz är jag rätt övertygad om är Lönnmördare, hade varit skitskum grej att ljuga om. Okänd fraktion.

Inte helt omöjligt att yrke och fraktion är slumpat oberoende av varandra, särskilt om scummen är såna som kan smälta in flavormässigt, typ ulvar och demoner. Det vet dock inte scummen i så fall så det är möjligt att någon av dem ljugit ändå om yrket för att undvika att de outar sig av misstag.

Jag är nog byns bästa bonkare. Både stats och förmåga pekar på det. Jag bör rösta med min bonk.

Enig. Men är det inte skrämmande att vi har noll diskussioner om hur vi som by ska spela gällande Försvar/attack stats? Höjning med förmågor, loot och så vidare.

Vi i byn lär vara olika bra på försvar och attack till att börja med. Vi har range 0-3 i våra värden. Vad scumen har i grund, vet vi inte.
Hur ska vi gruppera oss på kartan för att assistera varandra?
Vad ska vi sikta på att försöka bygga upp?

Sett till vad som hände med mig och att min förflyttning gick åt helvete just när jag hade varit öppen med att skapa en "gruppering" i smedjan där jag skulle assistera/förstärka @Yenniz ser jag som ett supertydligt tecken på att scumen har förmågor just för att hindra oss från liknande saker. Alltså är det saker som är BRA för oss i byn att göra.
Om dessa punkter är det ingen som helst diskussion...detr skräåmmer mig. Och scumsen gnuggar händerna.

Röstning har sitt syfte ja, men det är lågprio i förhållande till det andra.....men det är fan bara röstning som diskuteras...

Nu har minst 1 kanske 2 scum fått en T6 slaget på loottabellen och potentiellt ökat en stat rejält. Byn står och stampar och pratar röstning.

Helvete vad frustrerad jag känner mig.
Nåja... jag lär bli mördad i skymningen av ett gäng scum vid tempelklippan. Även om jag är bra på försvar, så är jag inte bra nog att stå emot så många i klunga.
Bra lirat nu Stratten.
Stridspoängen är viktig spelkomponent.
Vad gäller röstningar behöver vi alltså samla ihop 6 röster nu va för att få kvalificerad majoritet.
Jag skrev tidigare att det vore bra för bybor (som är med dig på Tempelklippan) att använda SKYDDA mot dig i skymningsfasen.
För oss andra så blir det lurigt med förflyttningar till hjälp då vi hoppas du lyckas ta dig till smedjan.

Vad gäller @Yenniz status så verkar denne ju enligt funderingar som kommit upp alltså denne kunna mörda från en plats till annan?

Yennis?

Jag är nog byns bästa bonkare. Både stats och förmåga pekar på det. Jag bör rösta med min bonk
Akta så du inte blir mördad bara. Då behöver vi samordna. Dvs att du berättar när du går för killen. Samtidigt kan vi bybor på samma plats skydda dig.

Detta förutsätter dock att vi vet att du är god. Och det förutsätter att vi känner till ondingar du kan bonka.

Back