Nekromanti Utbruten diskussion om tecknarstil

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
"Dessutom vill jag helst se serien i färg, men jag är inte omöjlig så är svartvitt att föredra för er tecknare så är det okej med mig."

Man kanske kan ha en del sidor i färg och andra inte? Om vi är flera tecknare så lär det inte bli samma stil på allting i alla fall.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Re: Välkommen till Härskarsiten-forumet

"Man kanske kan ha en del sidor i färg och andra inte? Om vi är flera tecknare så lär det inte bli samma stil på allting i alla fall."

Givetvis, kan man det och jag är nästan säker på att det kommer bli så, om vi/ni som ritar inte kan/vill/orkar samarbeta med i stort sett alla bilder.

Gardener viskade lite om att man kunde ha några som ritar figurer, några som ritar "bakgrunder" och så, så att serien blir... hmm... enhetligt (är kanske inte rätt ord men jag hoppas ni är med på hur jag tänker). Det är förstås upp till er som ritar. :gremsmile:
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Förslag på teckningsstil

Gardener viskade lite om att man kunde ha några som ritar figurer, några som ritar "bakgrunder" och så, så att serien blir... hmm... enhetligt (är kanske inte rätt ord men jag hoppas ni är med på hur jag tänker). Det är förstås upp till er som ritar.

Nä, det låter jobbigt. Dessutom tror jag att det är en nästan genomgående åsikt att figurer är roligare att rita än miljöer, så då är det ju synd om den stackarn som blir satt på bakgrunder. Sedan är det nog ineffektivt att behöva samordna arbetet i så stor utsträckning.

Mitt förslag är att vi väljer en stil som de flesta kan teckna i och imitera: "rena linjen" med tusch/bläck och utan särskilt många jobbiga gråskalor och toningar. Sedan gör vi figurerna relativt enkla, och effekten blir en någorlunda enhetlig serie.
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Förslag på teckningsstil

Jag håller med Dnalor - det känns väldigt krångligt att ha flera tecknare till varje bild, samt att alla förmodligen vill rita figurerna i så fall. Det skulle i alla fall jag vilja.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Re: Förslag på teckningsstil

"Jag håller med Dnalor - det känns väldigt krångligt att ha flera tecknare till varje bild, samt att alla förmodligen vill rita figurerna i så fall. Det skulle i alla fall jag vilja."

Misstänkte det, men jag var tvungen att ge förslaget åtminstone. :gremwink:

Men då tycker jag vi bestämmer det innan fler hinner säga emot. :gremwink:
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Proportioner och realism

Funderar på anatomi och allmänna former. Ska det vara verklighetstroget eller mer "cartoon"-stuk? Ska vi se gulliga ut? Kan vara bra att komma överens om det, kanske.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Bra, bra..

...Men gulliga är vi ju redan. :gremwink: Skämt å sido Cartoonigt låter nog bättre. Dessutom tror jag att det är lättare att få det någorlunda likt varandras. Äh...Ni förstår...
 
Top