WRNU Utan detta forum hade jag aldrig...

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
...träffa alla underbara människor.
...spela med alla underbara människor.
...utbyta idéer med likasinnade.
...utvecklat mig något enormt som spelskapare.
...publicerat spel.
...upptäckt ny kultur (dans, musik).
...upptäckt nya perspektiv på livet.
...insett hur meningslöst debatter och argumentation är.
...upptäckt nya former av rollspel, vilket är huvudanledningen till varför jag är kvar i hobbyn.
 
Last edited:

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Jag är lite tveksam till att säga aldrig men sannolikt hade jag inte...

...diskuterat lika mycket rollspel.
...tjatat lika mycket om OSR:s förtjänster.
...skapat lika bra rollspelsmaterial.
...ens övervägt att ge ut ett eget rollspel.
...lärt känna lika många rollspelare.
...upptäckt lika många rollspelspoddar.
...hört talas om lika många rollspelsprodukter.
...spelat lika mycket rollspel över nätet.
...besökt GothCon.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
... hållit kontakten med rollspel typ. Jag har flera gånger varit klar med rollspel, men det skrivs så mycket spännande här att man om och om igen dras in i hobbyn, snokar upp något nytt spel och söker upp gamla spelkompisar och frågar "Skall vi testa det här?". Folk här är för trevliga och skriver en massa intressanta saker...
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,618
Location
Umeå, Västerbotten
... Jag vet inte. Mycket tror jag

(Liksom vi var första generationen som växte upp på internet. Jag var 14 när jag började hänga här och rätt mycket av min tonårstid och tidiga 20 års åldern präglades av människor jag lärde känna här och och irc kanalen #rpgonline. Mycket av min förmåga att diskutera och skriva föddes här. Mycket av min kärlek och kunskap kring rollspels odlades här. Mycket av min feministiska debattförmåga slipades här. Mycket v de kontaktnät som gett mig frilansuppdrag började här. Den här platsen var viktig för mycket av mitt liv, okej?)
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,868
Location
Barcelona
Liksom w176 har jag hängt på forumet sen jag var 14 (eller rentav 13?), så det är svårt att överblicka vad konsekvenserna hade blivit om jag aldrig hängt här. Jag hade aldrig träffat min kompis Fredrik, vilket kanske inneburit att jag aldrig hade börjat plugga filosofi, vilket kanske gjort att jag haft en helt annan yrkesbana idag. Jag hade definitivt aldrig flyttat till Malmö.

Någon nämnde indierummet. Indierummet startades av mig och @Sodivra någon gång, 2003 eller 2004 tror jag det var. Det hade aldrig heller hänt utan forumet.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,401
Location
Stockholm
När jag funderar lite mer så är forumet ansvarig för att ha hålt mitt intresse för rollspel vid liv genom perioder då jag inte haft möjlighet att spela. Utan wrnu hade jag troligen tappat intresset typ när jag var 25. Då var wrnu min enda kontakt med hobbyn i flera års tid. Samma läge idag: utan wrnu hade jag inte haft ett rollspelsintresse alls.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
... träffat en massa vänner, både nya och sådana som flyttat bort (alltså, inte för att fly från mig. Tror jag...).
... startat Dogmautmaningen.
... upptäckt en shitload bra spel.
... gått miste om en shitload av meningslös, men intresant trivia.
 
Last edited:

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
...varit arbetslös och singel vid 38.
Nån nördkille eller nördtjej vad du nu föredrar måste det ju finnas som är singel and ready to mingle förutsatt att du vill dejta någon from within the hobby så att säga.

Btw har för mig att du snackat här på forumet om att du vill jobba inom spelutvecklar industrin . Fat shark rekryterar just nu , dom ligger bakom spel som Warhammer vermintide . Jobben är förövrigt sthlm-baserade

 
Top