WRNU Utan detta forum hade jag aldrig...

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Oj.
Om vi nu utgår från att jag inte haft något likvärdigt alternativ heller, så utan WRNU hade jag inte…

…gett ut ett enda rollspel.
…haft några spelgrupper de senaste tolv åren.
…fattat hur många olika spelstilar det finns som skiljer sig från min men som ändå funkar utmärkt och är 100% giltiga och rimliga.
…testat D&D.
…åkt till GothCon.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
...inte skrivit något som duger för andra att läsa och använda
...inte fått så många influenser och puffar att köpa/läsa/prova nya spel som jag fått
...inte lärt känna och spelat och samarbetat med så många trevliga forumiter
...inte besökt DanCon och kanske inte Gothcon
...inte lärt mig så mycket rollspelsteori (ibland ofrivilligt men ändå)


Så tack Järnringen för att ni la ert Symbaroum-forum här.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,177
Location
Borås, Sverige
...fått korrläsa så många olika svenska rollspel.
...fått tummen ut att göra ett eget spel (hade ju ett bidrag till tema höst)
...sett hur många olika svenska rollspel som gjorts (ok, de flesta av de som publicerats kommersiellt hade jag ju sprungit på på olika konvent).
 
Last edited:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Inga Dancon, inga Repetikon... det är minst 9 spelgrupper jag varit med i som haft sitt ursprung på det här forumet.

Så jag hade spelat väldigt mycket mindre rollspel, och jag hade prövat väldigt många färre rollspel, vilket skulle betyda att jag varit en mycket sämre spelledare (och även spelare), så även de grupper jag haft utanför forumet hade antagligen reducerats.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,220
Location
Stockholm
... knappt spelat rollspel idag
... aldrig åkt på GothCon
... inte provat så många udda rollspel med så många personer
... inte fått den förståelse jag har idag för hur man kan utöva hobbyn
... inte varit med och skrivit ett eget spel
... inte träffat en stor del av mitt nuvarande sociala umgänge
... inte träffat min nuvarande sambo

Så ja, mitt liv hade nog varit ganska mycket fattigare helt enkelt.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
... gått på massor med forumsöl och träffat en massa rollspelare
... känt en så stark koppling till personerna som utgör hobbyn
... fått så många förutfattade meningar om rollspel utmanade
... kunnat åka på konvent och veta att det fanns tjugo kompisar att hänga med när som helst
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
...inte återfått mitt intresse för att skriva äventyr och scenarier.
...inte upptäckt alla nya häftiga spel utan suttit kvar med Mutant, DoD och SRR från 80-talet.
...inte kunnat diskutera min hobby varje jag med en massa awesome människor!
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,848
Location
Nordnordost
... inte blivit polare med @DeBracy och @Dnalor. Så inga år av Höstdimma på konvent i Umeåtrakten. Därför förmodligen inget GothCon XXX. Därför förmodlingen inget Indierumsbesök. Därför förmodligen inget Indierummet Nordnordost. Därför förmodligen ingen Nordnordost-podcast.

... inget Medan Världen Går Under. Höstdimma hade blivit av ändå, men självidentifieringen som "spelmakare" kom när jag ledde studiecirkeln i spelmakande här på forumet, under vilken jag gjorde MVGU som exempel. Så förmodligen hade jag gjort Höstdimma och sedan nöjt mig med det. Osannolikt att jag gjort några fler spel alls efter Höstdimma om det inte var för forumet.

... absolut inget Cyber M/77, eftersom det skrevs av peppade forumiter som såg omslaget till ett spel som inte fanns, och hjälpte till att skriva det.

Men vem vet.
 
Last edited:

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
för mig själv myntat parollen "Älska rollspel, hata rollspelare".
Jag blir kränkt och dessutom andrahandskränkt å alla övriga rollspelares vägnar. Jag kräver reparation , nästa gång jag befinner mig i dina breddgrader kräver min finska rollspelssjäl att du gör botgöring i enlighet med mina kulturella traditioner genom att bjuda mig på en sjuttis kosken för det emotionella lidande du orsakat mig 🤣🤣
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
Jag blir kränkt och dessutom andrahandskränkt å alla övriga rollspelares vägnar. Jag kräver reparation , nästa gång jag befinner mig i dina breddgrader kräver min finska rollspelssjäl att du gör botgöring i enlighet med mina kulturella traditioner genom att bjuda mig på en sjuttis kosken för det emotionella lidande du orsakat mig 🤣🤣
Taget!
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,397
Location
Maastricht
....fått spela Noir med dess skapare.
....fått spela Eon med en av dess skapare och Neotech Edge ledande skapare och en hög bra kampanjer ovanpå det till diverse rollspel.
....fått inspiration att försöka skriva mitt eget spel, som tyvärr fortfarande ligger ofärdigt.
....träffat den gyllene grupp jag nu spelar Darkening of Mirkwood med. Numera den absoluta höjdpunkten på veckan tillsammans med måndagsgruppen och Skuggan i Öst gänget jag spelleder.
....Fått upp ögonen för en mängd spel jag toligtvis aldrig ens övervägt att spana in.

Tack forumet och alla eldsjälar som hänger här! :)
 
Last edited:
Top