Nekromanti Utan att egentligen veta någonting...

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
Re: Mom, I broke the stämning.

Mycket hänger på timingen, IMO. Helt plötsligt har din favorittråd också blivit en galen moderators favorittråd och snor den ifrån dig
Njä, man ska ju inte se det som en degradering av tråden utan som en befordran.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
Re: Mom, I broke the stämning.

Synd bara att du inte är moderator.
Ha! De skulle aldrig vågat låta mig bli moderator. Då skulle jag ju kunna läsa vad de skrivit om mig på moderatorsforumet!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
Re: Fel av mig...

Det skulle nog funka, mest med tanke på att det inte är särskilt många jippon. Har det varit ett varannan månad nu ungefär? (Dogma-utmaningen, Vitulv's världstråd och Rollspelsriksdagen)
Det har nog varit några till. Filmklubben är en kandidat, staden en annan. I vilket fall så har jippona varit ganska så uppskattade och det är ju inte fel om man kan uppmuntra till fler.

För övrigt anser jag att man bör starta separata forum för "Vilken *whatever* är du?"-tester och "Är Vampire skräck?"-diskussioner. Starta dem långt borta. Helst på grönland.
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Mom, I broke the stämning.

Njä, man ska ju inte se det som en degradering av tråden utan som en befordran.

Förmodligen. Men jag hänger en hel del på Themanadrain.com och ser ibland trådar som får en moderator-tour (Medlemmar är uppdelade i två läger: De som är värdiga och de som måste visa sig vara värdiga för att komma åt alla forum) bland de olika forumen.

Skulle något liknande hända min tråd skulle jag få hicka.

Det här är en helt annan sak och måste nog antagligen testas mycket innnan.

GARDENER: Kan vi testa detta, vi moderatorer? :gremwink:
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
men lägger till dem i en lista med arkiverade forum i stället.

Aha. *glödlampa tänds*

Jag känner mig som ett grottroll :gremwink:
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Personligen tycker jag det skulle ta bort en del av charmen av trådarna genom att specialbehandla dem så att man måste leta på något extra ställe för att delta i dem. Jag tror helt enkelt att det skulle vara sämre för trådarna. Dessutom har jag inget emot att de dyker upp i de vanliga forumen heller, tycker man det är alltför jobbigt kan man ju alltid lista inlägg kollapsade och då blir det ju bara en rad per tråd.

När det gäller det tekniska, att skapa nya forum är förvisso inga problem, men för att de ska kunna arkiveras och läggas på en separat lista krävs specialkodning, och ett genomtänkt sätt för hur det ska se ut. Att ha en speciell lista över dessa trådar på info-sidan kräver också extrakodning, men är de populära listas de ju ändå på listan över aktiva trådar. Det är alltså inte speciellt svårt, men kräver en del arbete (och det har jag nog av som det är redan och slipper gärna mer om det inte ger ett stort mervärde).

Däremot tror jag att det skulle innebära en hel del arbete administrationsmässigt, dels att skapa nya forum, se till att de arkiveras, hålla koll på vilka trådar som ska flyttas dit osv. Men framförallt att ta allt skitsnack om att den tråden minsann borde får vara med där, medan den där inte är värdig gör att jag inte har något som helst intresse av att göra något dylikt. Att det är uppenbart vilka det skulle gälla för är bara skitsnack, hade det varit det hade det ju aldrig varit något snack om vilka trådar som ska låsas och inte. Jag har nämligen aldrig en enda gång sett något problem med detta, likväl återkommer det ideligen klagomål om detta, trots att det ju inte på något sätt är ett straff eller nånting, utan bara ett medel för att hålla ordning på forumen.

Så nej, får jag bestämma kommer det inte bli nåt dylikt.
 
Top