Varulv [USCSS Wrnu] Runda 4

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
En vild diskussion kring vem som ska sättas i kryostas slutar i att ni inte kan besluta er om det ska vara sidd eller martin3 som ska sättas i kryostas. Dock är ni överens om att Hellzon får fortsatt förtroende över eldkastaren.

(Kryostas: Ingen, Undersöka: Ingen, Eldkastare Hellzon).

Efter nattens händelser så möts ni återigen upp på kommandobryggan.

Brother-2 indikerar att ni har 2 dagar med syre kvar och att nödskeppet fortfarande kan ta emot en ny att sätta i kryostas.
Ert hårda arbete med att återställa labbet är genomfört och det är funktionsdugligt igen.
Maskinrummet är denna gång inte skadat av eldkastaren.


Runda 4 avslutas den 13/5 kl 21:00 (obs kortare rundor nu för att stressa på lite)



Rummen på USCSS Wrnu:

Varje natt måste du välja att uppehålla dig i något av följande rum via PM:
1. Kommandobryggan, ger en extra röst nästa omröstning (inom en valfri kategori)
2. Labbet, här kommer den som undersöks uppehålla sig men kan inte göra något. Man kan operera en infekterad till frisk, dock ej den som undersöks nu, och max en per kväll (kräver att en opererar och en opereras).
3. Korridorerna, får välja ett rum som de kan titta in i och se vilka som är där under natten
4. Förrådet, fylla på eldkastaren.
5. Maskinrummet, förlänga syret med ytterligare en dag, max en dag per kväll.

Övriga rum och nödskeppet kan ni ej vara i.

Ni kommer får olika information beroende på vilka rum ni befunnit er under natten.
Om ni inte skickar in något så kommer det slumpas vilket rum ni går till.







Röstning:
Röster skrivs så här (gärna på egen rad eller post för extra tydlighet):

Kryostas: @fjodorsenuba
Undersöka: @fjodorsenuba
Eldkastare: @fjodorsenuba

Vid oavgjort på kryostas och undersökning så kommer de inte ske. Vid oavgjort med eldkastaren behåller den som senast hade den.


Status inför runda 3
@Sidd
@Vimes
@Basenanji - i nödskeppet (ute ur spel)
@Xyas
@Hellzon
@Impetigo - i nödskeppet (ute ur spel)
@Martin3 - dödad av xenomorph
@Stövelkatten
@Empiricus - dödad av infektion
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
OK!

Grattis Sidd, du lever!

Xenomorfen kom och hälsade på mig och Martin3 i maskinrummet. Den slet isär Martin innan jag jagade bort den med eldkastaren. Det här bevittnades, jag håller lite på av vem.

Grejen är att det sprutade vitt när Martin dog. Var han android alltså?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Jag litar på Hellzon. Jag lite ganska mycket på Stöveln. Jag litar inte värst på Xyas, och inte alls på Sidd.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
OK!

Grattis Sidd, du lever!

Xenomorfen kom och hälsade på mig och Martin3 i maskinrummet. Den slet isär Martin innan jag jagade bort den med eldkastaren. Det här bevittnades, jag håller lite på av vem.

Grejen är att det sprutade vitt när Martin dog. Var han android alltså?
Jag bevittnade det, som den eviga korridorsstrykande kissemiss jag är. Såg också det att han hade mjölk i kroppen - vilken väl gör det rätt tydligt att han var android. Nu har jag inte sett all Alien som producerats, men visst är android synonymt med corporate?

Vad gjorde och såg ni andra under natten?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Nu har jag inte sett all Alien som producerats, men visst är android synonymt med corporate?
När jag tänker efter kan de vara good guys. Bishop i tvåan och Cell (?) i fyran är ju snälla typer. Men med kopplingar till Bolaget, javisst.

Fundering: Måste vi scanna Sidd för att "bekräfta" att han är befruktad eller kan vi lita på hans story om xenomorfen och knalla till Labbet ikväll för att försöka operera på honom? @fjodorsenuba ?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Överraskande.
Att jag överlevde ännu en natt.
Jag var helt övertygad om att jag var infekterad av en FaceHugger pga av att Xenomorphen som besökte mig i Labbet förra rundan inte dödade mig.
Jag tror fortfarande jag är det och vill bli opererad i Labbet av nån snäll själ.
Konstigt att jag inte dog. Jag trodde det var kört då Labbet var förstört så det inte var nån ide att tjata om operation.
Ska kolla upp hur det är med att opereras utan att konstaterats infekterad/sjuk genom undersökning.

”Eder kära rymdkamrat Sidd”
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
När jag tänker efter kan de vara good guys. Bishop i tvåan och Cell (?) i fyran är ju snälla typer. Men med kopplingar till Bolaget, javisst.

Fundering: Måste vi scanna Sidd för att "bekräfta" att han är befruktad eller kan vi lita på hans story om xenomorfen och knalla till Labbet ikväll för att försöka operera på honom? @fjodorsenuba ?
Jag hoppas verkligen det.
Vill du ställa upp och operera mig Hellzon?
Jag vore evigt tacksam.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag beslutade för att bege mig till Kommandobryggan och tillbringa mina sista timmar med att filosofiskt skåda ut över vårt fantastiska universum genom de vida panoramafönstren.
Jag håller mig vaken genom att bälja i mig kaffe hela natten.
Av trötthet tycker jag mig se stjärnbilder som lite ser ut som face hugger.
Jag är vaken hela natten tills ni andra kommer till kommandobryggan.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Jag litar på Hellzon. Jag lite ganska mycket på Stöveln. Jag litar inte värst på Xyas, och inte alls på Sidd.
Det är väl där vi landar. Du och Stöveln verkar reko, även om jag börjar bli oroad av ert kringstrykande i korridorerna i par som tvillingarna i The Shining.

Xyas har väl egentligen inte gjort nåt jättekonstigt förutom att gå till kommandobryggan men där har vi ju tre möjligheter.
1 - han liksom jag räknar med Occam, infektioner är utslumpade innan spel och ingen behöver egentligen oroa sig för facehuggers.
2 - han är skeppets andre android, och inte rädd för facehuggers.
3 - han räknar kallt med att facehuggern kryper iväg i ventilationstrummorna och inte är bunden till Kommandobryggan.

Sidd har ju haft sig, ffa i förra rundan. Nu ska han ju ev scannas, sen opereras och stoppas i frysen. Men det är tidigast runda 5 så nu säger jag...

Kryostas: @Xyas
Eldkastare: @Hellzon
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Mitt prio är nu att bli frisk så fort som möjligt innan det hemskaste hemska händer och jag går samma öde som Empi.

Vi behöver nu verkligen samordna våra förflyttningar.
Vi är bara 5 kvar.

Jag kommer gå till Labbet.
Jag behöver en besättningsman som opererar mig.

Jag tycker en ska vara i korridoren och titta på vad som händer i Labbet för att ni ska lita på vad som händer där.
Jag är öppen för att rösta på vem som helst som vill krypa ner i Kryostasen och överleva denna resa.
Den vi beslutar att hantera eldkastaren behöver fylla på dess bränsle I Förrådet.
Nån behöver fixa syre i Maskinrummet.

Hur ska vi prioritera?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Jag var helt övertygad om att jag var infekterad av en FaceHugger pga av att Xenomorphen som besökte mig i Labbet förra rundan inte dödade mig.
:rolleyes:

Det var ju inte riktigt det intrycket du gav förra rundan...
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Ingen verkar haft nåt möte med face hugger denna natt?
En slump eller betyder det att nån av de som ej längre är med oss var sabotör som planterar face huggers?
Eller är det nån annan mekanik som ngr är inne på att ingen av oss gör det med flit.
I filmerna är det ju ingen av passagerarna som håller på så väl?
Tematiskt är det väl typ nåt honmonsterXenomorph som kläcker face huggers på undangömd plats.
Men att vi inte har scum med annan agenda är ju oväntat.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
:rolleyes:

Det var ju inte riktigt det intrycket du gav förra rundan...
Va?
Är jag så otydlig i text?

Jag försöker igen:
Jag tror jag är infekterad i och med att Xenomorphen inte dödade mig.
Precis som Ripley blev i nån av filmerna.
Det måste jag skrivit.

Om inte det gått fram så förstår jag att mkt mer inte gått fram och därmed förstår jag alla misstro.
Har ni andra också inte insett varför jag agerade som jag gjorde?
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Va?
Är jag så otydlig i text?

Jag försöker igen:
Jag tror jag är infekterad i och med att Xenomorphen inte dödade mig.
Precis som Ripley blev i nån av filmerna.
Det måste jag skrivit.

Om inte det gått fram så förstår jag att mkt mer inte gått fram och därmed förstår jag alla misstro.
Har ni andra också inte insett varför jag agerade som jag gjorde?
Jag förstod att du trodde att du var infekterad först efter att vi drog det ur dig. Allt det du höll på med innan i förra rundan var någon sorts teater. Jag förstår att du vill få fram information, men det var verkligen inte läge om du vill telegrafera "Jag är bybo!", haha. :)
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Vi behöver nu verkligen samordna våra förflyttningar.
Vi är bara 5 kvar.

Jag kommer gå till Labbet.
Jag behöver en besättningsman som opererar mig.

Jag tycker en ska vara i korridoren och titta på vad som händer i Labbet för att ni ska lita på vad som händer där.
Jag är öppen för att rösta på vem som helst som vill krypa ner i Kryostasen och överleva denna resa.
Den vi beslutar att hantera eldkastaren behöver fylla på dess bränsle I Förrådet.
Nån behöver fixa syre i Maskinrummet.

Hur ska vi prioritera?
Rimligt faktiskt. Det där är sex positioner. Jag kan tycka att publik i korridoren inte behövs. Då har vi:

Patient i Labbet: Sidd
Doktor i Labbet: Stövlis
Tanka eldkastaren: Hellzon
Åka hem: Xyas?
Fixa syre: Vimes?

Och förstås om fjodor nekar till att vi chansar på att Sidd har en chestburster i sig så ska Sidd scannas och en person frigörs.

Ser det vettigt ut?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Jag har redan meddelat SL att jag går till Maskinrummet men jag kan såklart ändra mig. Jag har ingen direkt preferens.
Nej men det blir bra, jag läser som en kratta och fick för mig att du ställde upp på att leka doktor.

Vimes som doktor i Labbet då?
 
Top