Varulv USCSS OHSHT: Mekanike(r)n på bordet Runda 3

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Ännu en liten ide.
Ett förslag draget från höften.

Vi Kryostatar den vi misstänker mest varje runda så vi blir av med den mest misstänkte förrädaren.
Den vi misstänker vidare på tur sätter vi ett rum tex scanner. Vi kanske tom bakbinder denne att den inte kan använda sin förmåga att skicka facehugger då när vi tvingar den till undersökning.
Scanner-rummet stänger nån vi litar på av så kan inte den i scannern göra nåt dumt om nu det skulle gå.

Stoppar vi inte två troliga bus då?
Under tiden opererar vi 1 sjuk.

Vilka har vi då som mest misstänkta ulvar då?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag vet inte om vi har några fler misstänkta efter KK. Men jag kan förstås börja bete mig skumt om det innebär att ni skickar hem mig. (y)
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag tror tyvärr att det är omöjligt att alla kommer ut.

En annan fråga blir ju hur vi avgör vilka som får vara i labbet med stängda ventiler och vilka som får gå ut och riskera livet för att hålla igång syret och stänga luftventilerna. Föreslagsvis så får de infekterade gå ut och göra de farliga jobben så länge vi har dem, eftersom vi tror att de är immuna.

@Empiricus och @Basenanji, hur ställer ni er till detta? Vi lovar att operera er och frysa in er när det är er tur i listan, men ni får vara modiga och gå till mother och maskinrum fram till dess.
Det låter ju lite som att risken inte är obetydlig att vi i så fall blir sist kvar på skeppet och har valet att heroiskt offra oss oh därigenom förlora alternativt att ta nödskeppet hem med vad vi nu bär i buken och därigenom förlora. Men det är ju värt ett försök. Jag har bara skummat tråden hittills sedan i morse och skall ge den en onceover igen nu i kväll och i morgon bitti.

Se det här som en livssignal från mig iaf :)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,615
Location
Göteborg
Det låter ju lite som att risken inte är obetydlig att vi i så fall blir sist kvar på skeppet och har valet att heroiskt offra oss oh därigenom förlora alternativt att ta nödskeppet hem med vad vi nu bär i buken och därigenom förlora. Men det är ju värt ett försök. Jag har bara skummat tråden hittills sedan i morse och skall ge den en onceover igen nu i kväll och i morgon bitti.

Se det här som en livssignal från mig iaf :)
Planen är att vi slumpar en lista och håller oss till den ordningen. Så ni kommer bara att vara sist om random.org placerar er sist. Min tanke var att nyttja er medan vi har er, men det påverkar inte er turordning.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,615
Location
Göteborg
Ännu en liten ide.
Ett förslag draget från höften.

Vi Kryostatar den vi misstänker mest varje runda så vi blir av med den mest misstänkte förrädaren.
Den vi misstänker vidare på tur sätter vi ett rum tex scanner. Vi kanske tom bakbinder denne att den inte kan använda sin förmåga att skicka facehugger då när vi tvingar den till undersökning.
Scanner-rummet stänger nån vi litar på av så kan inte den i scannern göra nåt dumt om nu det skulle gå.

Stoppar vi inte två troliga bus då?
Under tiden opererar vi 1 sjuk.

Vilka har vi då som mest misstänkta ulvar då?
Busen är inte riktigt problemet. Vi opererar folk och skickar dem till krypstas direkt efter operation. Problemet är xenomorfen. Och vi ska definitivt inte slösa vår lufttrummestängning på skannern. Vi behöver den för att skydda labbet.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,615
Location
Göteborg
För övrigt ser jag det inte i dagsläget som säkert att vi borde operera Martin. Vi borde operera den som är först på listan imorgon.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
För övrigt ser jag det inte i dagsläget som säkert att vi borde operera Martin. Vi borde operera den som är först på listan imorgon.
Just det. Vi får en lista imorgonimorgon (snarare än spelimorgon, dvs nästa runda). Tycker du vi ska sprätta upp personer som vi inte har anledning att tro är på tjocken?

D.v.s. om vi får en ickeinfekterad på plats 1 och 2, och en infekterad först på plats 3: ska vi då frysa in icke-infekterad 1, karva i icke-infekterad 2, och nästa runda skicka frysa ner icke-infekterad 2 och snitta upp den infekterade?

Vad händer om vi får Empi eller Basse som första namn? De måste ju läggas under kniven innan de läggs på is.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
För övrigt ser jag det inte i dagsläget som säkert att vi borde operera Martin. Vi borde operera den som är först på listan imorgon.
Om vi ska gräva i den som är först på listan, vem åker hem nästa runda?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Planen är att vi slumpar en lista och håller oss till den ordningen. Så ni kommer bara att vara sist om random.org placerar er sist. Min tanke var att nyttja er medan vi har er, men det påverkar inte er turordning.
Check!
Dagens lista enligt sidan baserat på din ordning verkar varaföljande. Kör vi den för rangordning framgent eller slumpar vi en ny inför nästa runda?
  1. Basenanji
  2. Martin3
  3. Andersson
  4. Empiricus
  5. Vimes
  6. Genesis
Jag hade ju som xeno förra spelet ingen möjlighet att välja att sabba rum utan den verkade hända när det blev nån typ av batalj eller liknande i rummet, så jag tror inte det är bra om någon oinfekterad eller den med eldkastaren är i operationsrummet (om den mekaniken fortsatt fungerar så - inget rum har hittills blivit sabbat detta spel mig veterligen och eldkastaren har ju inte heller fått slicka xenomorphkött)
Så KK för utfrysning, Basse för op. Skall Martin3 eller jag operera? Och den andre fixa med syret, resten gömmer sig hos morsan eller i maskinrummet?

Kryostas: @Konrad Konvalj
Undersöka: Kenneth, rörmokaren från plan 5.
Eldkastare: @Sidd
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,615
Location
Göteborg
Dagens lista enligt sidan baserat på din ordning verkar varaföljande. Kör vi den för rangordning framgent eller slumpar vi en ny inför nästa runda?
  1. Basenanji
  2. Martin3
  3. Andersson
  4. Empiricus
  5. Vimes
  6. Genesis
Vi slumpar fram en ny varje runda.

:gremeek:

Nä, skämt åsido så är det den listan vi ska hålla oss till. Jag kom ju med förslaget och får väl stå mitt kast. Mina möjligheter att komma levande hem känns små, meb Sidd stannar ju till slutet, så jag kommer i alla fall att ha sällskap.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Fast, rumsaktiviteter sker före scenarioaktiviteter - så det innebär ju att det finns en risk att den som opereras sedan direkt efteråt blir Xenomorph-frukost. Kanske bättre att ha eldkastaren i labbet för att inte det skall bli orimligt att operera?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Check!
Dagens lista enligt sidan baserat på din ordning verkar varaföljande. Kör vi den för rangordning framgent eller slumpar vi en ny inför nästa runda?
  1. Basenanji
  2. Martin3
  3. Andersson
  4. Empiricus
  5. Vimes
  6. Genesis
Jag hade ju som xeno förra spelet ingen möjlighet att välja att sabba rum utan den verkade hända när det blev nån typ av batalj eller liknande i rummet, så jag tror inte det är bra om någon oinfekterad eller den med eldkastaren är i operationsrummet (om den mekaniken fortsatt fungerar så - inget rum har hittills blivit sabbat detta spel mig veterligen och eldkastaren har ju inte heller fått slicka xenomorphkött)
Så KK för utfrysning, Basse för op. Skall Martin3 eller jag operera? Och den andre fixa med syret, resten gömmer sig hos morsan eller i maskinrummet?

Kryostas: @Konrad Konvalj
Undersöka: Kenneth, rörmokaren från plan 5.
Eldkastare: @Sidd
Jag laddar nu upp humöret för att ta mig an Alien-monstret.
Blir lite av en katt å råtta lek för den stackars @RasmusL
@Empiricus vad gällde förra gången för dig och sista striden med hellzon?
Du kunde väl inte då ge dig på den med eldkastaren?
varför vann inte Helliz sista striden?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,615
Location
Göteborg
Fast, rumsaktiviteter sker före scenarioaktiviteter - så det innebär ju att det finns en risk att den som opereras sedan direkt efteråt blir Xenomorph-frukost. Kanske bättre att ha eldkastaren i labbet för att inte det skall bli orimligt att operera?
Tanken är att vi stänger lufttrumman till labbet genom att placera en person som är infekterad eller som har eldkastare. Så alla samlas i labbet utom en som fixar syre och en som stänger luftslussen. Så långt som möjligt sköter vi detta med infekterade och eldkastare. Tror att vi kan undvika offer denna gång, men nästa gång blir det svårare.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,615
Location
Göteborg
Jag föreslår därmed att vi opererar Basse, att @Empiricus går till Mother och stänger slussen till labbet, att @Martin3 går till maskinrummet och fixar syre, och att alla andra går till labbet.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,615
Location
Göteborg
Så länge vi har nog med infekterade för att kunna utföra våra sysslor utan att behöva använda eldkastaren så ska vi göra det, eftersom kastaren måste fyllas på efter användning.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Så länge vi har nog med infekterade för att kunna utföra våra sysslor utan att behöva använda eldkastaren så ska vi göra det, eftersom kastaren måste fyllas på efter användning.
👍
Jag utmanar @RasmusL på duell i tex korridoren eller varför inte luftslussen!
Kom an då ditt lilla monster👾
 
Top