Nekromanti Urverk speldesign ser dagens ljus

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
http://aridesign.se/urverk

Jag har nu kalasat till det ordentligt och fixat till ett märke och en hemsida till mina spel. Urverk speldesign blinkar således sömnigt med ögonen och kliar sig i skrevet. Jag eftersöker nu synpunkter på hemsidan och loggan, och info om huruvida sidan fungerar bra på alla webbläsare. Alla kommentarer är välkomna.

Oskrivna blad ligger uppe, fast det är ännu inte korrigerat efter de synpunkter jag fick på spelet härifrån (tack till alla er som läste igenom det och kommenterade!). Det arbetet sätter jag igång med nu när jag fått upp hemsidan. Nu slipper ni leta igenom forumet på jakt efter det, och det finns ett ställe att titta efter den nya versionen på!
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Stiligt, och grattis till öppningen! :gremlaugh:

Ser bra ut från Safari i alla fall. Fast "Speldesign" i loggan ser ut som Splldesign på en liten skärm!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Fast "Speldesign" i loggan ser ut som Splldesign på en liten skärm!
Det gör det ju, faktiskt. Fan ta alla stiliga teckensnitt. Tack för tipset.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Hurraaaa!

Det här är det bästa i hobbyn. Lycka till! Hoppas på en aktiv spelsmedja!

En sak jag skulle vilja föreslå för din Oskrivna Blad-sida är att du också tar upp vad spelet inte är, vad det inte är till för, vad det är dåligt på. ("Inte så bra på om man vill ha taktiska val och ett system som berättar för en vad som händer när man slår till någon med en klubba", typ) Sånt ökar alltid min respekt rejält för spel och författare, och min bild av vad det är för spel blir mycket klarare.

Men det kanske är dålig marknadsföring, jag vet inte. :gremwink: För mig kan det vara skillnaden som gör att jag tycker att det låter som ett spel för mig, och tar mig för att kolla upp det.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Bookmarked!

Och, jag gillar loggan men hade hoppat över antydningen att yin&yang-kugghjulen bildar små egna kugghjul. Räcker med själva S-et, om du hänger med. Det blir lite överarbetat och jag missar poängen. Men oavsett vilet så är den snygg. Och siten med!

Lycka till!
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Re: Bookmarked!

Och, jag gillar loggan men hade hoppat över antydningen att yin&yang-kugghjulen bildar små egna kugghjul. Räcker med själva S-et, om du hänger med. Det blir lite överarbetat och jag missar poängen.
Äsch, jag tycker i alla fall att just det är snyggt och lagom mycket illustrerar namnet. :gremsmile:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Vackert!

GIllar loggan - oerhört snyggt typsnitt, och kugghjulet ser helt rätt ut.
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Lycka till [ANT]

Grattis och lycka till i fortsättningen. Jag tycker också om designen på sidan, även om jag förstås hade föredragit ifall tai chi-symbolen hade varit åt andra hållet :gremsmile:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Lycka till !!!

Se där ja, det här ser ju trevligt ut, måste jag säga.
Hoppas att det går bra för dig & att du får fullt upp, med spelsaker.. :gremwink:
 
Top