Ur Varselhålet

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,643
Location
Värnhem, Malmö
Hur ser nu detta mytomspunna och av SVT omtalade spel ut? Jag föreställer mig att det är en billig kopia på ett annat spel, lite som de där videokassetterna med italienska billighetsversioner av Disneyfilmer som fanns när jag var liten. Kort sagt, om vi ska bygga ett skraltigt plagiat av Ur Varselklotet, vad bör ett sådant innehålla?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Det första jag tänker på är typ ett av de där gigantiska dagbrotten med en väg för maskinerna som cirklar runt och runt och ner och ner... bara att den fortsätter så långt att man inte längre ser botten (cause they dug too greedily and too deep). Området är avspärrat med gallerstaket och varselskyltar, men inbland kommer det upp konstigheter därifrån och krälar ut förbi avspärrningarna.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Det innehåller introäventyret "Konstiga saker" där en bunt barn får hjälp av flickan Eight att avslöja ett elakt företag som försöker etsätta Olof Palme med en robot.

Vi har naturligtvis inte råd att använda Stålenhags bilder så istället har vi försökt göra egna i Photoshop (och vi har skamlöst stulit några av Stålenhags foton på instagram).

Layouten är kraftigt influerad av hur vi tror att kidzen uppfattar 80-talet. Vilket i princip är hur en talanglös grafiker uppfattar 80-talet. I praktiken alltså de värsta hemsidorna på 90-talet.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,872
Location
Örebro
Det innehåller introäventyret "Konstiga saker" där en bunt barn får hjälp av flickan Eight att avslöja ett elakt företag som försöker etsätta Olof Palme med en robot.
Äventyret utspelar sig när det egentligen var Thorbjörn Fälldin som var stadsminister.

Übereil
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,236
Och för att ta vara på kontrasten mellan natur och teknik som är en viktigt tematik i det riktiga spelet har de här gått några steg extra, med flera lantliga äventyr, som I skräckfilmens sugga och Spökhönset i Färentuna.
 
Top