DoD Ur Illerns hjärnvindlingar

Illern

koppariller
När vi började spela i den värld som nu är Ereb Altor 2.0 (eller vad vi ska kalla den) så var det via Kopparhavets hjältar. Vi gillade det järnbaserde regelsystemet i Kopparhavets hjältar och hann bli inkörda på det innan nya Ereb Altor dök upp. Vi fortsätter därför med de reglerna men fasar över från kopparhavets hjältarkopparhavet till nya ereb altorkopparhavet. Jag har skrivit en del idéer, tankar, regler, spelvärldsfragment och liknande till just Kopparhavets hjältar under titeln Ur Illerns hjärnvindlingar <löpnummer>. Mycket av det är dock idéer eller tillskott till spelvärlden som borde vara användbart mer eller mindre rakt av eller som inspiration till Ereb Altor även om man använder Drakar oc demoner -23. Jag vet inte om det går att posta en fungerande sökresultats-URL men söker man på Ur Illerns hjärnvindlingar så hittar man det om länken inte fungerar. Nu blev jag påmind om att jag borde ta mig i nackskinnet och göra illerfolksförmågorna till DoD -23 också även om vi inte spelar det. Ingen som har något knep för att tillskansa sig några extra timmar om dygnet eller i alla fall i veckan? 🙃

Back