Nekromanti Upsala sviten - Mörkret mellan stjärnorna

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Är det någon som har spelat eller läst Anders Björkelids Upsala Sviten (mörkret mellan stjärnorna, Ur Afgrunden, i Skuggorna)? Verkar ju bra men det vore kul att få en åsikt. Tänkte kanske beställa ett ex från Lulu nu när man blivit inspirerad av Arferts bilder och kommande spel.
 

Ögat

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,127
Location
Stad OCH land
Ja.

Det är den bästa och mest ambitiösa äventyrssvit jag någonsin spelat på konvent; kanske till och med den bästa och mest ambitiösa som skrivits i Sverige. Och då påpekade ändå författaren att han inte riktigt var klar (jag vill minnas att det saknades en karta över Uppsala kloaksystem anno 1912 eller motsvarande).

100% stämning.
100% asdyr.
100% värt.
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,654
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Ja det är faktiskt väldigt bra. Framför allt väldigt ambitiöst. Det är traditionell friforms-storytelling, om man gillar sånt (och i synnerhet då Lovecraft-inspirerade grejer) så är det här kanske det bäste som gjorts i Sverige. För tydlighets skull kanske jag bör nämna att det inte baseras direkt på HPL's cthulhu mythos utan är en egen tagning på Lovecrafts teman.
 

Ögat

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,127
Location
Stad OCH land
Observera att handouts och rollpersoner kommer separat och står för lejonparten av priset.

Men: jag tar på mig fullt ansvar - om du inte är nöjd med produkten har du härmed rätt att begära någon form av vedergällning från mig.
 

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Jag litar på dig Olav. Inga problem. Har länge tänkt på just Upsala sviten och nu slår jag till.
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,034
Location
Carapalea
Olav said:
Ja.

Det är den bästa och mest ambitiösa äventyrssvit jag någonsin spelat på konvent; kanske till och med den bästa och mest ambitiösa som skrivits i Sverige. Och då påpekade ändå författaren att han inte riktigt var klar (jag vill minnas att det saknades en karta över Uppsala kloaksystem anno 1912 eller motsvarande).

100% stämning.
100% asdyr.
100% värt.
+1
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Har spelat två delar vad jag vet. Riktig välskrivet, men väldans dyrt om man skall köpa har jag för mig.

/Ulfgeir
 
Top