Nekromanti Upptäckt...

Flash Back

Warrior
Joined
13 Aug 2000
Messages
364
Location
Borås
Ville bara säga att jag gjorde en liten upptäckt idag.

Det är nämligen så att framsidan till Monster och Varelser är identisk med framsidan till boken Shannaras Alvdrottning. Visst, det är väl så att Keith Parkinson säljer sina bilder flera gånger, men ändå.

Jag länkar till båda bilder för er som inte tror mig...

http://www.randomhouse.com/catalog/covers/0-345-37558-0.gif http://www.neogames.se/m&v_big.jpg
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Dr Livingstone upptäcker... Kiruna?

"Det är nämligen så att framsidan till Monster och Varelser är identisk med framsidan till boken Shannaras Alvdrottning. Visst, det är väl så att Keith Parkinson säljer sina bilder flera gånger, men ändå."

Och omslaget till Mundana är någon bok i Belgariaden, och...

Kom med nåt nytt. /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Den bilden...[OT]

Lite nostalgi:
Bilden med spjuthök var det som gjorde att jag första gången lade märke till EON.
/images/icons/smile.gif

Rollspel & Rock
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Ahaaa

Det är Neogames som har kidnappat och låst in Keith Parkinson i sina labyrint katakomb liknande källare
( Grävda av Carl Johan Ström och Marco Behrmann ) fyllda med divese överlevande krokodil mutanter som de fångat i Kärnobyl och ( infångade av elit teamet Krister "Krokodilen" Sunderlin och Martin Fröjdh )
i denna katakomb Labyrint sitter nu stackars Keith och tvingas måla bilder efter bilder som ska pryda Neogams produkter där livnärhan sig på en diet bestånde av det krokodilerna inte ville äta eller mådde illa av.. ( orsaken till att han även låter sina bilder finnas på Eddings böcker )


NÅ har jag inte rätt Krille *Hmm*

Ännu en Diabolisk konspiation har avslöjats av geniet John "Hatten" Carlsson..
Undra om de kan piska Keith till att måla en bild för min hemsida *hmm*...
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Samma skit. 8) [NT]

Skit = dålig kvalite av fantasy känne tecknet som kan kan identifera Eddings genom..
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag skulle vilja säga att det är i princip lika. Men sak samma, de är gefligt snygga !!!

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Ckmaster

Veteran
Joined
3 Dec 2000
Messages
6
Re: Samma skit. 8) [NT]

okej va det så han menade ..... undrar bara varför han tycker eddings är så skitdålig
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Samma skit. 8) [NT]

1 Böckerna är förutsägbara det finns inte 1 gram överaskning i Eddings böcker..
2 Personerna i böckerna är karikatyrer inte de käns inte levande
3 Böckerna är skrivna av en förfatare som alltid använder sig av kobolt hjältar ( De är störts bäst vackrast, Tja i spjuthöks fall så fulast men med vackraste bruden.. )


Jag har läst böckerna oooja och jag håller med krille... De är skit böcker..
MEN de är även underhållande under en halvtimme till timme eller så sen tappar man allt intresset...
( som tur är tar det sällan mer än en 30/60 minuter att läsa ut Eddings böcker, )


Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Samma skit. 8) [NT]

För att citera T. Pratchett om samme författare: "Eddings is re-heated air."

Nightowl, tycker det är bättre att folk läser Eddings än ingen fantasy alls, men...



"If there are White Dwarfs, why can't there be Black Ducks?"
Fansinet Black Duck's valspråk
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
Glöm inte...

För guds skull, glöm inte bort gorillan på lagret!!!! Han har nog ett trick eller två i bakfickan som definitivt höjer stackars Keiths arbetsmoral till skyarna ;-)

/Tobbe - har visst liknats vid gorillan av någon...nån viss Sundelin ;-)))
 

Ckmaster

Veteran
Joined
3 Dec 2000
Messages
6
Re: Samma skit. 8) [NT]

så vitt jag vet så har han bara skrivit två serier.

kan hålla med om att spjuthök och belgarion bygger på samma ståry men jag tyker inte att belgaroinserien och malloreaserien är kopier på varandra.
 

Moonshadow

Warrior
Joined
20 Sep 2000
Messages
202
Location
Visby/Skövde/Uppsala
Inte Belgariaden, där har du fel Livingstone [NT]

Har du någonsin druckit av månljuset min vän ?
Bwwwaaaaha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha.
onskan har erövrat ännu en bit av dödens natt.


-Moonshadow
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Samma skit. 8)

Om jag inte missminner mig så är Malloreon så pass kopierad från Belgariaden att till och med personerna i boken märker det. Det är något tillfälle där Garion (tror jag) påpekar för Belgarath att "Det här känns precis som förra gången, ju." och Belgarath svarar "Det är för att profetiorna är konservativa av sig och vill att saker och ting ska gå som de alltid gått."

Det är i Guardians of the West eller King of the Murgos (bok 1 respektive 2) har jag för mig.

Ur rollspelssynvinkel känns Malloreon lite grand som om SL, en månad efter att man klarat den Femte Konfluxen, skulle säga "Dags att ta fram de gamla gubbarna nu grabbar, ut på äventyrarstråt igen." Man är liksom klar nu, man har vunnit, så låt saker och ting vara!

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 
Top