Nekromanti Uppsala såklart.

Roblin

Warrior
Joined
2 Apr 2001
Messages
208
Location
uppsala, sverige
Hallå alla.

Jag sitter här å har tråkigt i Uppsala, har ingen att spela rollspel med längre (är nyinflyttad) och undrar däför som det finns några etablerade spelgrupper i stan?
Har själv spelat rollspel ett gäng med år och har nog faktiskt spelat det mesta man kan tänka sig Twilight 2000 till Kult via Western över MERP och givetvis DoD och alla möjliga Mutant varianter. Jag är 22år och gillar nog mer intriger än "stora-bössan-spel" .. men jag har inga fördommar mot dem =)

vi höres

Roblin
 

Gustaf

Veteran
Joined
9 Apr 2001
Messages
1
Location
Uppsala
Hej!

Jag söker också efter Uppsala gäng att spela med. När jag var yngre så provade jag på rollspel ett par gånger. Nu skulle jag vilja prova på det igen drygt 10 år senare. Det skulle vara roligt att komma i kontakt med några som skulle kunna tänka sig ta in en ny spelare eller försöker starta en ny grupp. Jag är 27 år så jag skulle helst vilja spela med andra personer som anser sig vara vuxna (Ni får väl själva avgöra vad ni anser vara vuxet). Det jag är främst intresserad av är att spela i fantasy miljö. Regelsystem och sånt har jag inte en så stor kunskap om så det lämnar jag öppet.
 

Roblin

Warrior
Joined
2 Apr 2001
Messages
208
Location
uppsala, sverige
då var vi två!

Jättebra! Då behöver vi bara ett par tre personer till. Ta chansen folk, verkar vara väldigt tunnt med rollspelare i uppsala, har jag fel?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Sätt upp lappar på Hobbyhuset vetja ...

När jag bodde i Uppsala fanns åtminstone tre olika rollspelsföreningar: Gameboards & Broadswords, African Domino Guild samt Atlantis (»min» förening). Uppsala formligen kryllade av rollspelare.

Atlantis brukade ha spelmöten på GHuben (GH:s publokal).

Luska runt lite så är jag övertygad om att ni kommer att finna en spelgrupp.

/Dante
 
G

Guest

Guest
Re: då var vi två!

Jag bor också i Uppsala, har i och för sig inte spelat så mycket rollspel tidigare, testat lite Viking, Sagan om ringen och Eon bara. Men skulle vilja prova på att spela lite seriösare.
 

Roblin

Warrior
Joined
2 Apr 2001
Messages
208
Location
uppsala, sverige
Re: då var vi två!

verkar som vi är tillbaka på två ändå, Gus försvann åt annat håll, men vi fick ju ett par tips här om ställen.
 

Roblin

Warrior
Joined
2 Apr 2001
Messages
208
Location
uppsala, sverige
Re: Sätt upp lappar på Hobbyhuset vetja ...

Hrmm, verkar vara väldigt stilla och tyst i det rollspelande Uppsala. Tänkte jag skulle gå förbi Hobby och se om det ger något uppsving, tack för tipset!
 
Top