Nekromanti Upprop! ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Jag har vid flera tillfällen stått i Orgrimmar och erbjudit folk 10 silver för att skriva på vår Guild Charter.

Det har gått dåligt.

Inte en enda namnunderskrift har jag lyckats köpa. Under sammanlagt kanske två och en halv timmes försök.

Så nu kräver jag att alla som har en gubbe på Steamwheedle Cartel (utom Grishnahk, G4il1 och Seinet som redan skrivit på) ägnar fem minuter åt att logga in, söka upp mig och skriva på så att vi får igång vårt Guild nån gång.

Jag kommer garanterat att vara inloggad på söndag (5 november) kl. 15.00. Jag står utanför AH i Orgrimmar och väntar.

Be there, dammit!

P.S. Om ni vet att ni inte kan den tiden – posta ett inlägg här och föreslå en annan tid, så ska jag försöka vara inne då.
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Bra bra
Skall se om jag kan ta hjälp av lite kompisar från mitt andra guild med så vi kan starta det hela i alla fall
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Jag kommer ironiskt nog vara i Stockholm hela helgen, men jag kanske glider förbi någonstans där jag kan spela WoW.

Annars kanske vi kan försöka träffas i veckan, båda mina karrisar kan ta sig till Orgrimmar rätt kvickt.

För övrigt tar jag gärna hjälp av nån med lite högre level för att rensa klart alla Crossroadsquestarna med Vorla. Man måste döda sååå många monster och pryttlarna man samlar på droppar sååå sällan... :gremcrazy:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Föreslå en tid. Jag kan både ikväll och i morgon kväll.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Svårt att säga, morsan ville ha datorn till skoljobb idag när hon läst färdigt sin bok, vilket kan vara typ, närsomhelst. Men säg nio preliminärt så kan jag försöka sjava bort henne iallafall tio minuter.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Jag har redan fått Fogges underskrift, så jag kommer alltså inte att befinna mig i Orgrimmar kl. 21 ikväll.

Snarare i Thousand Needles.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Neh...

Det är svårt att ragga namnunderskrifter, men vad som är ännu svårare är att starta World of Warcraft om ens grafikkort gått sönder. Har ingen aning om när jag får tillbaka det, och jag tvivlar faktiskt på att jag kommer lira särskilt mycket mer med min präst, av tre anledningar.
1. Jag spelar mycket hellre med min mage så att jag kan bli level 60 med honom någon gång.
2. Jag är level 18 nu, vad är ni? Seinet har väl snart dingat level 310.
3. Jag har speccat så att jag inte kan spela ensam och eftersom ni aldrig är online har jag halkat efter och kan sällan spela.
Typ.
Så jag kanske säljer mina prylar alternativt skickar dem till någon som vill ha. Ni kan se här vad jag har (bry er inte om att fråga om de soulboundade) och göra anspråk på det vid något lämpligt tillfälle.
 

antorax

Swordsman
Joined
11 Aug 2003
Messages
568
Re: Neh...

Jag känner lite liknande. Inte lika mycket. Men jag började på servern för att grupp-rollspela. Och det är lite kinkigt när man är 15 nivåer bakom Togtok Gordia och Darzhag. Sen Sinet vågar jag inte ens fråga vad han är för lvl.

Å andra sidan så känns det dumt att fråga er om att stanna upp i ert levelande. Det känns som om man alltid kommer ligga typ minst 10 nivåer under. Och det känns lite jättesegt. Och jag som gärna kör halvhealer i grupper med min shaman gör det hela ännu segare. Vi får se hur jag gör. Ha det fint!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Bah, humbug! ...

Fast det är det som är finurligt med en progressiv XP-skala (dvs. det krävs fler och fler XP för att nå nästa level): Om alla drar in XP i ungefär samma takt så kommer de som ligger efter förr eller senare ikapp.

Att försöka knappa in på Zhork verkar dock vara lönlöst, varje gång jag loggar in har han dragit ifrån ytterligare någon level. Men Seinet verkar spela mer (eller åtminstone effektivare) än oss andra.

Grishnia är level 22, så dit upp är det ju inte så långt.

Och sen hjälper vi gärna till med instanser och grupp-quests som vi redan gjort. Och då får du XP, men inte vi som är för hög level.

Hojta när du vill köra RFC och WC så backar vi upp dig.
 

antorax

Swordsman
Joined
11 Aug 2003
Messages
568
Re: Bah, humbug! ...

Underbart! Och visst, det är lättare att levela på lägre levels, men det kommer ändå ta rätt så lång tid innan man kommer ikapp. Men jag måste ge er alla en bunt beröm för att ni ställer upp, tex. detta med instancer, eller med ditt erbjudande med LW :p.

Level 16 nu, kl 11 på fredag morgon. :p. Mitt mål är lvl 20 innan söndag natt. Ska dock rollspela lite Vampire idag och se på film på lördag med annat folk så får se hur det går. Skulle gärna ta en sväng in till WC (water closett eller hur det stavas...) på söndag eftermiddag.

Men när man väl kommer till instance problemet, jag som är lägre level kommer vara helt oanvändbar där inne, bara loota och hugga ore typ :p.

Ha det!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Re: Bah, humbug! ...

Som level 20 i WC kommer du att dö hela tiden. Om vi inte lyckas dra ihop en hyfsat stor grupp förstås.

Har du gjort RFC redan?
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Glöm inte min alt!

Vorla vill gärna vara med och spela något. Nötte ner rest state idag eftersom jag ska vara borta över helgen, men när jag kan spela igen har jag nog med rest för att kunna grinda till 16 relativt fort (är halvvägs till 15).
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
.. tid

Jag har ingen tid. Alls. Överhuvudtaget.

Har inte tid skriva det här ens, om jag skall vara hård mot mig själv. :gremfrown:
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Bah, humbug! ...

Jag spelar ganska mycket under helgerna när jag inte har något att göra, övriga tider är jag upptagen med ganska mycket annat så jag får i princip alltid dubbel XP för alla fiender. Som det är nu så är det level 50 som hägrar härnäst och uppdragen nere i Un'goro. Vägen efter 40 är skittråkig tycker jag (fast det kan bero på att jag aldrig riktigt haft tid att spela Scholomance och sådant).

/Seinet Wintermute - Har aldrig heller varit i någon Battleground :gremfrown:
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Jobbar på lite folk jag känner som spelar wow att skapa en gubbe och komma till orgrimmar kl 15.

Så Dante se till att va online då och räkna med att få i alla fall några skumma förfrågningar om påskrift :)
 
Top