Nekromanti Upplägg i Office

Office

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
14
Location
Stockholm
Jag behöver lite hjälp av er användare...

Jag sitter och fixar utrustning och sånt...

Tänkte följande olika delar att lägga in
<UL>
<LI>Utrustning
<LI>Fordon
<LI>Cybertech
<LI>Medicin & Droger
<LI>Skydd
<LI>Vapen
<LI>Ammunition
<LI>Explosivt
<LI>Gift & Gas
</UL>

Är det något som saknas? Ska fordon finnas med eller ska det finnas under utrustning som det gör nu? Om fordon ligger under utrustning kan man bara ha pris, vikt, tk och info. Om man gör det till en egen sektion kan man ha med allt möjligt... Jag vet inte hur Ni vill ha det... Hjälp mig!

-Mac
 

Metal_Ninja

Veteran
Joined
3 Oct 2000
Messages
32
Location
Umeå
Data utrustning bör kanske inte ligga under utrusning med tanke på att man gärna vill ha med prestanda osv.

And remember that metal is harder then flesh.
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
vadå prestanda?
i de regler som finns för datorer å så finns det inte med någonting om prestanda! alla datorer har oändligt mycket datorkraft, och oändligt mycket minne..!

Smaffy är jag. blä.
 

Metal_Ninja

Veteran
Joined
3 Oct 2000
Messages
32
Location
Umeå
Sorry blandade ihop n2 och n1. Men det du säger är inte helt korekt. Eftersom vissa program även i n2 kräver cyberdeck av militär standard eller "state of the art" deck. Så det kan vara intressant att veta om datorn har denna standard eller om den endast är normal. Man bör även kunna skriva ner årsmodelen eftersom att decken sjunker i rang vaje år. Ex ett miltärt cyberdeck räknas ett år efter "införskaffandet" som ett state of the art cyberdeck men efter två år endast som ett normalt.
piluta dig!

And remember that metal is harder then flesh.
 

balls of steel

Veteran
Joined
8 Oct 2000
Messages
23
Location
kinna
jag vill ha med lite fakta om olika krig, och olika maffia familjer, typ ledare, inriktning, värknings område etc etc...


balls of steel
 

Office

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
14
Location
Stockholm
Informationsverket

Den biten kommer nog ligga under "Informationsverket" vilket troligt blir som i Office 1.0 om någon inte har något bättre förslag...

-Mac
 

Office

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
14
Location
Stockholm
Datorer & Mjukvarer, hjälp

Finns det inte precis som i n1 paket eller liknande man kan köpa. Jag menar i boken fick man ju plocka ihop sin egen dator, vilket jag antar att man gör i n2 (har inte läst boken än), men sedan kunde man väl köpa datorpaket med vissa saker i...

Vad är det för olika "kolumner" som man ska ha med? typ, minne, hdd, processor, typ av däck (rack, militärt mm.) samt vad är det för indelningar på mjukvaran och värden för en mjukvara... Detta skulle jag vilja ha förklarat för mig...
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Re: Datorer & Mjukvarer, hjälp

Det finns inga sätta-ihop-en-dator regeler i n2.
vill du skriva en själv kan du ju alltid skicka in den till mig när den är klar... jag håller på och försöker göra bättre regler för neotechs cybervärld osv.

Smaffy är jag. blä.
 

HoBBiT

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
94
Location
Anderslöv, Skåne, Sverige
Jag tyclker att fordon ska ha en egen avdelning, om det inte blir för klyddigt, så att det kan stå lite andra grejer, typ vad olika motor magasin har gett bilen för omdöme och sånt.. det hade varigt kuligt... undra om traffik magasinet finns 2059. Älskar bilar... :)

//HoBBiT - "Cogito ergo doleo..."
 
Top