Nekromanti Uppfinnare & Fictional Science

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Jag behöver hjälp. Om ett par veckor så ska jag börja spela i en post-apokalyptisk kampanj (lite inspirerad av Fallout, regler från Mage the Ascension) och jag har lite problem med min gubbe. Tanken är att jag ska göra en heroisk vetenskapsman, som reser runt i resterna av det atombombade Sverige och använder sitt allmäna kunnande, sina mycket underliga teorier och sina kluriga mackapärer för att hjälpa folk i nöd.

Problemet är att jag saknar inspiration. Jag har kollat runt lite på fourmet, men det gav inte så mycket, bara några namn på vetenskapsmän. Jag skulle vara tacksam om ni kunde ge mig tips på böcker eller filmer som innehåller följande:
* mysko vetenskapliga teorier som är osannorlika eller inte funkar i verkligheten (fictional science)
* heroiska vetanskapsmän som kämpar för den goda sidan (Dr. Daniel Jackson, Angus MacGyver)
* mer eller mindre galna uppfinnare med mysko prylar (Uppfinnar-Jocke, Skalman, Dr. Emmett L. Brown)
* påhittat teknikprat/technobabble ("The Endochronic Properties of Resubliminated Thiotimoline", "If we interplex the comm systems in both suits, we might be able to create a phased carrier wave. )

Jag vill helst undvika klassiska saker som laserpistoler, organisk teknologi och mecha. Lite tips om Mage the Ascension och en sån här gubbe i det systemet skulle uppskattas också, jag har bara spelat det några enstaka gånger för flera år sedan.


Ursäkta om det här låter osammanhängande eller om stavningen är usel. Jag har haft konstant sprängande huvudvärk i 1½ vecka och jag har sovigt dåligt.
 
Top