Mutant Uppdrag i Emmaboda

mrund

Kummelgast
Åker tåg till Karlskrona för att se på stenyxor i museimagasinet. Byter tåg på en ort som är viktig för oss 70-talister.
  • Emmabodafestivalen 1988-2018
  • Vi vet att här snart kommer att byggas en biobunker, närbelägna Karlskrona kommer att atombombas, en ny befolkning kommer att kalla Emmaboda för Mos Mosel, och orten kommer att dra till sig muterade äventyrare.

Jag undrar över etymologin bakom ordet lil. Vilka var det som behövde ett ord för dem? Vilka är det, vid tidpunkten då Mutant-äventyret äger rum, som använder det? Finns det över huvud taget något sätt för rollpersonerna att lära sig ordet?

Det slår mig också att Emmabodafestivalen kan ha grundats av folk som hade spelat äventyret, som visste var det ägde rum.

Jag undrar över etymologin bakom ordet lil. Vilka var det som behövde ett ord för dem? Vilka är det, vid tidpunkten då Mutant-äventyret äger rum, som använder det? Finns det över huvud taget något sätt för rollpersonerna att lära sig ordet?

Det finns en del märkligheter i detta äventyr. Jag minns dock att mycket av texten i Äventyrsspels äventyr på ett förtroligt sätt riktade sig till SL som fick reda på en massa hemlisar. Hur eller om dessa skulle förmedlas till spelarna var mer sekundärt. Hade de otur med tärningarna i de ofta oundvikliga striderna fick de inte veta så mycket. SL var en person med många hemlisar. Kanske inte helt oviktigt när en stor (?) del av målgruppen var mellanstadieelever.

ja och nej, uppdraget är att ta reda på vad som hänt med Wolf. Gaxy är den som Rijn skickade först så ett bonusuppdrag är att hitta honom också

Var det inte Wolf som hade försvunnit i Nekropolis? Jag har inte läst de här äventyren på väldigt länge, så jag kan minnas fel.

Hade dråparträdet käkat upp Gaxy eller hur var det?

Var det inte Wolf som hade försvunnit i Nekropolis? Jag har inte läst de här äventyren på väldigt länge, så jag kan minnas fel.

Hade dråparträdet käkat upp Gaxy eller hur var det?
nej, Wolf är von Rijns gubbe i Mos Mosel som försvunnit (han är död, nedskjuten av polisen - troligtvis Ejke för han har en 45a: som regeltekniskt är sjukt läskig)
Gaxy sitter inlåst i tukthuset

Vet vi var RP:na får uppdraget? Det kan knappast vara i Hindenburg = Eskilstuna. För långt att åka.

Vet vi var RP:na får uppdraget? Det kan knappast vara i Hindenburg = Eskilstuna. För långt att åka.
jo det är i Hindenburg
ångbåt till Svartstena färjeläger och sen vandring med tillhörande slumptabell där man bland annat kan slumpa fram en landhaj

Back