Nekromanti Uppdatering skulle vara trevligt

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Nu har snart hela juli gått och vi har ännu inte fått någon information av vad som händer på Neogames. Senaste uppdateingen var för över två månader sedan och jag gissar att något hänt sen dess.

Det jag är mest intresserad är angående Krigsherren som ni sa var så gott som klar redan för två månader sedan och eftersom den inte kommit ut i butikerna än så skulle jag vilja veta när jag kan vänta mig den. Thalamur är också mycket intressant och jag vill gärna vet mer om den med.

Många rollspelstillverkare har jag lagt märke till tagit sommarlov och givetvis är även ni värda ledighet, men det skulle samtidigt vara kul om ni meddelade detta på er hemsida.
 

Ingtar

Veteran
Joined
15 Jan 2004
Messages
193
Location
Norrköping
Det skulle kunna vara ganska intressant att veta hur långt man har kommit på de moduler som finns upplagda på hemsidan som t ex hur mycket arbete som läggs på t ex Demoner(vilket för övrigt är en bok som måste vara intressant att skriva oh den måste vara väldigt eftertraktad ialla fall hemma hos mig).
 

Lorindor

Veteran
Joined
27 Jun 2005
Messages
119
Håller helt med. Det skulle vara roligt om man fick någon ny information i alla fall. Det börjar kännas som om Neogames inte bryr sig så mycket om sina konsumenter. Det är ändå inte så svårt att ändra och lägga till text på en hemsida. Om de ansvariga för sidan har gått på semester är det förklarligt att sidan inte har uppdaterats, men kunde man inte ha gjort det innan? Får hoppas på bättring från Neogames sida (eller åtminstone en bra förklaring).

Jag gillar heller inte alla de ständiga förseningar av nya moduler, men det hör till en annan tråd...

- Lorindor
 

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Hittat

Jag läste igenom detta redan förra gången då uppdatering kom på tal. Men det känns som man missat något när det har gått över två månader sedan de sa att release för Krigsherren kommer snart.

Det skulle vara bra tycker jag om jag ändå kunde bli uppdaterad varför inte Krigsherren kom ut i tid men främst när man kan tänka sig att få ut den. Jag tycker inte det är för mycket begärt.
 

Madon

Warrior
Joined
17 Aug 2003
Messages
238
Location
Vilhelmina/Umeå
Länkproblem [OT]

Jag surfade runt på deras hemsida, och upptäckte att på produkter och utgånga produkter så finns ju Ultraducks.. Problemet är att Ultraduckslänken leder till en porrsida.

Någon som skulle kunna maila Neogames om detta, då min mail inte fungerar för tillfället.

/Madon - Misstänker att Ultraducks inte har något med nakna tjejer att göra..
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Blommor och bin [OT]

"/Madon - Misstänker att Ultraducks inte har något med nakna tjejer att göra.."

Tja, det kan ju röra sig om ett simpelt stavfel. Bokstäverna d och f sitter ju brevid varandra...

- Danne, kunde inte låta bli.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Jag orkar inte

"Men det känns som man missat något när det har gått över två månader sedan de sa att release för Krigsherren kommer snart."

"Snart" i rollspelsproduktionssammanhang är som kortast "inom ett halvår". Ja, det tar så lång tid att producera rollspel. Minst.

"Det skulle vara bra tycker jag om jag ändå kunde bli uppdaterad varför inte Krigsherren kom ut i tid men främst när man kan tänka sig att få ut den. Jag tycker inte det är för mycket begärt."

Visst skulle det vara bra. Men om det inte framgår av förra gången ämnet var på tal - och förrförra, och gången innan dess, och innan dess, och innan dess - varför det faktiskt inte är så läbbans lätt som det låter, så ger jag upp. Kan någon stoppa in den där frågan i FAQn?
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Re: "Skön och hedrande är döden för fosterlandet" [NT]

njae inte precis
som att säga att
In Nomine Patris, et Filis, et Spiritus Sancti
betyder, i fars och sons och heligt spökes namn EYYY

Dulce et Decorum est, pro patria mori
betyder faktiskt
It is sweet and glorius to die for one's country.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Om man översätter till engelska, ja

"Dulce et Decorum est, pro patria mori
betyder faktiskt
It is sweet and glorius to die for one's country."


Fjantpetitesser. Det där är den engelska översättningen. Men den "officiella" svenska översättningen är faktiskt "skön och hedrande är döden för fosterlandet". Inte är den grammatiskt fel heller, och den låter faktiskt rätt vacker, till och med jämfört med den engelska överättningen.

Och skippa kommatecknet i latinet. Det ska inte vara där.
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Re: Om man översätter till engelska, ja

Hehe faktiskt så ska de vara där, små petitesser men så små är de inte då de ska vara där, komma tecknen altså!
lärde mig den svenska vesionen i armén kommer dock inte ihåg den tyvärr... men den var väl snarlik, lite anorlunda på latin den med
du kanske har rätt, möjligt att det låter så på svenska! kan inte stolt säga att vi svenskar e så bra på att översätta ord från latin, hatar när vi översätter så det låter bra, Du vet böcker skrivna förr går itne att läsa då de är helt fel översatta, ord i latin och i grekiskan betyder mångfalt olika saker och det är poängen i många texter och vips så kommer Göran från Växsjö och skriver grodan hoppade alla säger huh? ok trevligt vad djupt av dem... sokrates skulle gråta...
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Silencium! [OT]

"Hehe faktiskt så ska de vara där, små petitesser men så små är de inte då de ska vara där, komma tecknen altså!"

Romarna hade mig veterligen inget kommatecken och om man ska vara riktigt petig så borde citatet se ut såhär på äkta (romersk) latin:

DVLCE ET DECORVM EST PRO PATRIA MORI

(U (V) uttalas som O, O uttalas som Å, C uttalas alltid som K, A är ofta kort)

...fast det har ju ingenting med ursprungsämnet att göra, så jag ber om ursäkt för meningslösheten i detta inlägg. Om jag har fel i citatet vänligen kontakta mig genom ett PM, jag vill också veta sanningen.

- Danne, kände att det behövdes.
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Re: Silencium! [OT]

Men vad tusan! inga PM här inte! meningslöst inlägg men viktigt :gremsmile:
In Nomine Patris, et Filis, et Spiritus Sancti är frasen jag syftade på innehåller kommatecken, är detta fel eller? hmm vitt jag vet är det Latin också
Soft med utalande grejjen diggade den biten får en stjärna för de :gremsmile:
Romarna och Latin? varför just romarna då? Latin och gammel grekiska, allt komemr väl ändå inte från romarna? inte så att de föddes utan ett språk och skapade sitt lilla latin eller? :gremsmile: hehe

"får också ursäkta inlägget som inte hör till ämnet"
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Mejlat

Någon som skulle kunna maila Neogames om detta, då min mail inte fungerar för tillfället.
Jag la också märke till detta, när jag surfade runt på Neogames sida. Anmärkte också på det, "helt apropå", i ett mejl om annat till CJS (innan jag läste det här inlägget).

Så mejlandet är avklarat, så att säga. :gremsmile:
 

Madon

Warrior
Joined
17 Aug 2003
Messages
238
Location
Vilhelmina/Umeå
[ANT]

"Kan någon stoppa in den där frågan i FAQn?"

Jag tror det skulle göra lite skillnad, då de som ställer liknande frågor, och inte söker är ofta de som inte läser i den, och således skulle troligtvis trådarna fortsätta.

Men det skulle hjälpa med utfyllnaden av FAQn så varför inte..

/Madon - Pessimist
 
Top