Nekromanti Uppdatering 12 juli

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,878
Location
Port Kad, The Rim
Jag har grovmonterat Expert Nova i InDesign och sysslar nu med finputsning. Jag skriver bland annat en del spelexempel utformade efter ledigt utrymme på aktuella sidor.

InDesign jobbade jag mycket med under min tid som vetenskapsjournalist hos Strålskyddsinstitutet på 00-talet och det är skönt att vara tillbaka vid den "arbetsbänken". Jag har till och med valt att använda med samma typsnitt som då: Sabon i brödtexten och Gill Semibold Condensed i rubrikerna, det sistnämnda på Tomas Arferts inrådan. Han tipsade mig även om det finstilt läsbara telefonkatalogstypsnittet Bell, vilket fungerar perfekt i spelets tabeller.

Som det ser ut idag får Expert Nova en inlaga på 50 sidor. Formatet blir amerikansk storpocket 6"x9", vilket stöds av print-on-demand-tjänsterna hos Amazon KDP och Lulu. Sidorna blir nästan lika höga och drygt 1½ centimeter smalare än i det G5-format som användes till Drakar och Demoner och Mutant.

Elin Blixt är klar med hälften av illustrationerna och jobbar på med de sista. Tomas Arfert ska nu formge spelets omslag på ett oldschooligt sätt.

Om kaffet är starkt & gott och vinden ligger rätt, ska Team Fox alltså skicka en tryckfärdig Expert Nova-PDF till Amazon KDP i september, dvs ungefär en månad senare än min ursprungliga plan.

Därefter ska jag börja grunna på regelverkets första settingbok, arbetsnamn Nova 2. Jag har en idé, men den måste knådas en del innan jag vill offentliggöra den.
 
Top