NYHET Uppdaterad statistik för rollspel.nu (2020-06-05 till 2021-02-05)

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Hej!

Här kommer uppdaterad statistik över antalet inlägg och aktiva användare under perioden 2020-06-05 till 2021-02-05.

Startdatum är satt för att få med när vi lanserade nya plattformen. Tyvärr kan jag inte få fram statistik för den gamla plattformen.

Det som är roligast är att se att antalet aktiva användare sakta men stadigt ökar. Med betoning på sakta. Men vi ligger runt 200 aktiva användare per dag.

Screenshot 2021-02-05 at 08.47.32.png
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Kul att höra att forumet får fler och fler användare.
Ja, det är extra kul eftersom vi över åren ofta fått höra att forum är en döende konstform. Självklart har sociala media som Facebook helt tagit över forumens betydelse i stort, men jag tror att vår aktivitet visar att det finns ett behov av en stabil plattform där man har större sökbarhet än på t.ex. Facebook.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,555
Location
Umeå
Vad är en aktiv användare? Jag skriver ju inte så mycket just nu, men är inne nästan varje dag och kollar forumet. Jag antar att jag är aktiv då?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Som klickar på sidan? Jag tänker att ibland loggar jag inte ut men stänger ändå ner webbläsaren. Räknas jag då?
Kan inte svara på det. Vad det egentligen betyder diskuteras på Xenforos forum, men det enda svar jag hittat är just inloggade användare. Hur man räknar detta är inte uttalat tyvärr.
 
Top