Nekromanti Uppdaterad EONSuite

Mange75

Veteran
Joined
9 Jan 2004
Messages
14
Location
Lund
Hejsan!

Jag har knåpat ihop en ny version av EONSkada till Marcus Linders EONSuite baserad på EON3-regler. Än så länge är det bara en första basic version men jag planerar att lägga till fler features. Testa den gärna och kom med kommentarer och förbättringsförslag!

mvh Magnus
 

Caesar

Veteran
Joined
17 Nov 2004
Messages
80
Location
Linköping
Lite småsaker

För det första så är det något skumt fel som får programmet att avslutas när jag trycker på "Slumpa fram träffområde" eller "Generera skada" lite då och då. Jag har försökt att genomföra konsekventa tester för att ge så pass givande information som möjligt men jag kan inte se något tydligt mönster alls. Det enda jag kan säga är att felet för mig bara har uppstått när jag valt slumpa fram skadeverkan och träffområde, men det har uppkommit med olika värden ifyllda i de fält som används vid genereringen träffområde eller skada.

Dessutom finns det små estetiska detaljer som kan rättas till. Det verkar som om några textfält är lite för små för den text som ska innefattas. De jag har hittat är fältet "Träffat område" som inte rymmer höger/vänster underarm och det andra fältet ovanifrån i skaderutan som tex. inte rymmer texten "Vänstra handen träffad -> muskler/senor avslitna".

Även om det här inlägget kanske blev lite negativt så tycker jag att det verkar fungera bra i övrigt och jag ser fram emot kommande versioner.

/Caesar - kanske också ska sätta sig och koda lite... :gremwink:
 

lijat

Swordsman
Joined
11 Jun 2003
Messages
505
Location
Umeå
Är det möjligt att du postar källkoden så kanske det går att köra på annat än windows.

Lijat -hoppas.
 

Mange75

Veteran
Joined
9 Jan 2004
Messages
14
Location
Lund
Re: Lite småsaker

Tack så mycket för kommentarerna! Jag ska försöka rätta buggarna. Vad gäller utseendet har jag inte lagt ner nån kraft på att snygga till saker och ting eftersom jag räknar med att en del av dialogerna kommer att flyttas. Men såklart ska man kunna se all text!
 

Mange75

Veteran
Joined
9 Jan 2004
Messages
14
Location
Lund
Just nu så ser koden bedrövlig ut så jag hade skämts för att lägga ut den :)
Men tyvärr hade du nog inte haft så jättestor nytta av den änså eftersom den är helt beroende av Windows grafikpaket. Vilket operativsystem kör du på? Jag är faktiskt lite sugen på att göra en Linuxversion också, för jag vill ändå lära mig mer av grafiktpaketet qt/qtopia.

Men visst kan jag skicka koden till dig; men jag vill första snygga till den lite :gremsmile:
 

lijat

Swordsman
Joined
11 Jun 2003
Messages
505
Location
Umeå
Jag kör nog olika operativsystem på alla datorer jag använder.
Familjens datorer kör windows 98 respektive windows xp.
Min sationära kär 64bitars ubuntu linux.
Laptopen jag har genom skolan kör osx.

om du vill ha ett grafik bibliotek som är platforms oberoende titta på wxwidgets. jag har inte använt qt själv så jag vet inget om det.

Angående att jag inte skulle haft ytta av koden så har jag långe erfarenhet att rensa NeHes opengl tutorials från winapi =). kod som kompilerar på alla platformar är skoj.

Lijat - vill testa porta koden till wxWidgets.
 
Top