Nekromanti Uppdatera mig

jac

Veteran
Joined
2 Aug 2003
Messages
21
Location
Stockholm
Av ren nyfikenhet undrar jag vad som händer bakom ridåerna. Jag har försökt söka lite på forumet och kollat in Neogames hemsida men det är svårt att få reda på konkret info om vad som händer på Neo-kontoret.

Jag är nyfiken på vilka som dagligen sitter på kontoret och arbetar. Vilka av originalförfattarna har ett finger kvar i spelet och hur delaktiga är de, vilka är de nya och viktigaste frilansarna/skribenterna. Hur många timmar om dagen spenderas på kontoret och vad är Neogames aktuella "riktning" (idé/affärsidé/hopp, vad vill ni att EON ska bli eller fortsätta vara) för EON?

//Jac - som är nyfiken som Nicke.
 

jac

Veteran
Joined
2 Aug 2003
Messages
21
Location
Stockholm
Jo

Jag har tittat där men jag kände mig lite osäker på om infon var aktuell.

Dessutom tänker jag passa på att specifiera frågan, hur aktiv är du på "EON-fronten" Marco? Är det bara Entropia som gäller eller inte?

Vad har hänt med Ola Nilsson och har Krister Sundelin något finger kvar i spelet?

Det står ju en del där på hemsidan, men inte särskilt detaljerat. Vad gäller framtidsplanerna för EON är det svårt att förstå exakt också. Jag ser lite info om marketing och lite om "kvalité och realism" men jag undrade mer över hur ni ser på omskrivningar av gamla böcker, kommer det ske fler nyskrivningar och uppdelningar i stil med "krigs-sviten" och i så fall hur ser upplägget ut för det (t.ex. om Alver skulle skrivas om, kommer Sundelin göra det eller är nytt blod påväg in), kommer EON 3 vara revolutionerande eller bara uppdaterad?

//Jac
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Jo

"har Krister Sundelin något finger kvar i spelet?"

Jag försöker låta bli - jag har egna spel att ha fingrar i, plus att jag inte är så förtjust i den utveckling som Eon har tagit under senare tid. Vill du ha detaljer om det förra så finns det på http://www.foxtail.nu, och vill du ha detaljer om det senare så sök på "Krille" sisådär en månad eller tre tillbaka här.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Jo

Ola Nilsson (eller Stafhammar som han heter numera) sysslar fortfarande med saker inom spelbranschen men rollspelsproduktion har han till stor del lämnat bakom sig.

När det gäller omskrivningar på gamla böcker som är slutsålda så kommer detta att ske om det känns som att något kan läggas till för att göra boken bättre. Men några fler uppdelningar och tillskrivningar så som "Krigarsviten" och "Monster & Varelsersviten" är icke planerade.

Förhoppningsvis kommer vi få lite tankar och tycken från Krister Sundelin när det gäller revideringen och utökningen av Alver men då han är upptagen med sina egna spel så skrivs det mesta av "nytt blod".
 

jac

Veteran
Joined
2 Aug 2003
Messages
21
Location
Stockholm
Re: Jo

Ok, jag hänger med. Sökte runt lite och vet nu din åsikt. Dock hoppas jag att du inte lämnar EON helt, du skriver bra och jag gillar dina moduler.

//Jac
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Jo

Hur är det med Dan Johansson då? Honom har man inte hört något ifrån på ett bra tag.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Re: Jo

Om du läser Neos nyheter så ser du att Dan numera är heltidsanställd hos Neogames.

(det gör mig fö mycket glad - att Neo numera har tre heltidsanställda)
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Re: Jo

hur aktiv är du på "EON-fronten" Marco? Är det bara Entropia som gäller eller inte?

Mitt jobb på MindArk är mitt "riktiga" arbete, men jag försöker engagera mig så mycket som möjligt i Neos arbete. Senast skrev jag klart Cirefalier, och nu håller jag på med strids- och skadekapitlet, samt nya regler för hjältar/ödet till Eon III. Därefter blir det antagligen strid- och skador (hmmm, ser man ett mönster månne ,-) till Phobia.

Dessutom försöker jag spela/spelleda rollspel två ggr per vecka. Så jag är inte helt Entropiafierad iaf. =)
 

Sankt Creigh

Warrior
Joined
17 Feb 2004
Messages
258
Location
SthlM
Re: Jo

Ok, jag hänger med. Sökte runt lite och vet nu din åsikt. Dock hoppas jag att du inte lämnar EON helt, du skriver bra och jag gillar dina moduler.

//Jac
Instämmer till fullo, vore sannerligen tråkigt om Krille skulle lägga ner Eon helt.

// Creigh
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Jo

"Om du läser Neos nyheter så ser du att Dan numera är heltidsanställd hos Neogames. "

Jo, jag såg det men det var ändå ett bra tag sedan en modul med honom som författare annonserades ut(Om man då bortser ifrån "Diamantäpplet" som det inte ens är säkert kommer att tryckas).
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,140
Location
Ereb Altor
Re: Jo

Är det inte så att Krille faktiskt har lämnat Eon helt? Och jag instämmer i klagosången. Krilles Consaber och omliggande region är det enda område som någonsin lockat mig i Eon.

Men för oss som saknar den stämningen finns ju Västmark! :gremlaugh: Och nu även Lemuria som verkar minst sagt lovande.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Jo

"Är det inte så att Krille faktiskt har lämnat Eon helt?"

Snudd på. Jag har Misslor kvar att skriva, och eventuellt en annan grej.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Jo

Jag måste faktiskt be dig slänga ett getöga på Cirefalier innan du fördömer Eon helt. Jag hade glädjen att få en smygtitt på Gothcon och den verkar mycket bra. Ett nytt och bättre upplägg, som jag uppfattade det.

/Joel
 

jac

Veteran
Joined
2 Aug 2003
Messages
21
Location
Stockholm
Re: Jo

Och jag instämmer i klagosången. Krilles Consaber och omliggande region är det enda område som någonsin lockat mig i Eon.

Men för oss som saknar den stämningen finns ju Västmark! Och nu även Lemuria som verkar minst sagt lovande.
Krille skriver bra, ingen tvekan om det. Men jag tycker att det där med att Eons stämning försvunnit och så vidare är lite överdrivet. Eon kommer alltid vara på ett speciellt sätt för mig hur författarna än vänder och vrider på det. Visserligen ska man inte vara sparsam med kritik för vi vill ju inte att EON ska spåra ur, dock tycker jag att författarnas forumverksamhet visar att det finns ett intresse för vad konsumenterna tycker och en vilja att göra det bättre nästa gång.

Det kommer alltid finnas svackor men jag tänker i alla fall ha tålamod och förtroende sålänge inget blir helt knas (vilket jag inte anser skett än, inte helt i alla fall :p). Dessutom har jag fått intrycket av att de moduler som är påväg kommer vara riktigt bra.

Vi får vänta och se, men jag hoppas att mitt inlägg fått Neogames att känna ett oerhört ansvar nu när jag så tålmodigt givit min tillit hehe >).

//Jac
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,140
Location
Ereb Altor
Re: Jo

Jo, cirefalierna roade mig en del när det begav sig så det är möjligt att jag får anledning att uppdatera min numera ganska ofullständiga Eonsamling.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Re: Jo

Jo, jag såg det men det var ändå ett bra tag sedan en modul med honom [Dan Johansson, Marcos anm.] som författare annonserades ut(Om man då bortser ifrån "Diamantäpplet" som det inte ens är säkert kommer att tryckas).

Dans senaste släppta var väl Vapenmästaren. Han är dessutom klar med Krigsherren som ligger och väntar i pipelinen. Nu håller han på med Eon III, tillsammans med Petter, Calle och undertecknad. Dessutom skall han se till att Phobia äntligen blir klart i år. *fingers crossed*

Och jag kan lova att Diamantäpplet kommer att släppas. ,-)
 
Top