Nekromanti Uppdatera mera, Riotminds.

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,478
Location
Stockholm
Jag tycker Riotminds borde uppdatera sin hemsida _lite oftare_. Gärna med något mer intressant än "Vinterskogens hemlighet kommer inte än på ett tag". En fördel vore också om man såg, klart och tydligt, vad som är nytt på sidan. Det var av en ren slump jag upptäckte att lite svar på regelfrågor hade kommit upp.

Kom igen, Riotminds! Något måste ni väl ha att dela med er av medan vi väntar på de Stora Uppdateringarna? En karta över Trudvang? Ett exempelmonster från Bestiariumet? En nytt magiskt föremål? Några nya balla trollformler? Någonting! Aptitretare, typ.

- d -

dilandau@another.com | se.spel.rollspel
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,264
Location
Örebro
Kartan, Dilandau!

Men Dilandau - du har ju redan kartan! /images/icons/smile.gif
Mer allvarligt - en karta över Trudvang är inte speciellt troligt att komma den närmsta tiden - av vad jag förstått så komemr de hela tiden vilja bygga ut den vidare allt eftersom, istälelt för att ge ut en karta direkt över hela världen och begränsas av den /images/icons/smile.gif

- Robert Jonsson

"För att se igenom den slöja vi skapat så måste vi öppna ögonen...""
 

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
Re: Kartan, Dilandau!

Hmm, det finns en karta som bakgrundsbild under Trundvang...

Edgar - som dock tror att dom flesta (om inte alla) har sett den...
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,478
Location
Stockholm
Re: Kartan, Dilandau!

Jupps. Men den kartan är ju inte så detaljerad direkt.

- d -

dilandau@another.com | se.spel.rollspel
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,478
Location
Stockholm
Re: Kartan, Dilandau!

av vad jag förstått så komemr de hela tiden vilja bygga ut den vidare allt eftersom, istälelt för att ge ut en karta direkt över hela världen och begränsas av den

Om de planerar att skapa en bra värld så måste de vara riktiga idioter om de inte har en ordentlig karta! Annars ökar riskerna för att det hela blir ett osammanhängande lapptäckte med c:a 2000% - _speciellt_ på ett rent geografiskt plan. Öknar sida vid sida med träsk och sådant. (Inte för att jag tror det kommer finnas några öknar, men principen kvarstår).

Som regel blir man inte begränsad av kartor heller, de hjälper en snarare att se vilka möjligheter som finns.

- d -

dilandau@another.com | se.spel.rollspel
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Kartan, Dilandau!

"Om de planerar att skapa en bra värld så måste de vara riktiga idioter om de inte har en ordentlig karta! Annars ökar riskerna för att det hela blir ett osammanhängande lapptäckte med c:a 2000% - _speciellt_ på ett rent geografiskt plan. Öknar sida vid sida med träsk och sådant. (Inte för att jag tror det kommer finnas några öknar, men principen kvarstår)."

Håller inte med, det räcker att veta var större geografiska föremål finns, t.ex. stora skogar, stora bergskjedjor, detaljerna kommer när området beskrivs, och en översikt, behöver egentligen bara de som jobbar med världen.

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

theodåre

Veteran
Joined
4 Aug 2005
Messages
128
Svar från RiotMinds

Det kommer..det kommer..Just nu har vi häcken full med Jorges Bestiarium...och jag kan LOVA att ni inte blir besvikna...Men sidan uppdateras hela tiden med småsaker. Kolla in oftare :gremsmile: Om någon vecka kommer lägga till nåt..och ta bort nåt (Officiella ting)..Dessutom väntar vi på att Bonner ska färdigställa lite fler illustrationer så att vi kan utöka Arketyperna!

så länge..håll till godo!

RiotMinds

PS: Dessutom kan jag tala om att vi idag har kommit överrens med Peter Bergting och Alvaro Tapia som ska göra illustrationerna till Jorges Bestiarium (hädanefter JB)!
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,478
Location
Stockholm
Re: Kartan, Dilandau!

Tja, men om du tittar på messet jag svarade på så verkar det som att personen tror att Riotminds själva kommer att hitta på världen "on the fly". Och _det_ kan ju inte vara så bra. Att vi spelare sedan får världen beskriven lite pö om pö är ju bara trevligt.

- d -

dilandau@another.com | se.spel.rollspel
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,478
Location
Stockholm
Re: Svar från RiotMinds

Ja, varför har ni tagit bort Officiella ting? Jag ville se trollstaven ju ... *snyft*

Jag ser fram mot JB! Speciellt efter att ha kollat in Alvaro Tapias bilder - han är ju riktigt bra ju!

- d -

dilandau@another.com | se.spel.rollspel
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

theodåre

Veteran
Joined
4 Aug 2005
Messages
128
Re: Svar från RiotMinds

...jepp..men dom kommer tillbaka..men i mer samlad form om man så säger..
Jo..tapia tillhör en av mina absoluta favoriter..jag har haft nöjet att kolla hela conceptpärmen för Valhalla..och kan bara säga att han är mycket duktig! ...men what the häck..ett bra spel kräver ju bra folk :)

theo
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Kartan, Dilandau!

Personligen så skulle jag gärna se en Karta över vissa områden i Trudvang.


Steel Meets Steel Axes Broadsword And Shield Their Heads Ride Our Spears And Bodies Cover The Fields
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,264
Location
Örebro
Re: Kartan, Dilandau!

Ahem... Det var inte riktigt så jag menade. Läs intervjun med Theo på Altors vidder så bör det framgå kanske lite klarare vad jag menade...

- Robert Jonsson

"För att se igenom den slöja vi skapat så måste vi öppna ögonen...""
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Re: Svar från RiotMinds

Tjena

Vill bara tillägga att det ska bli en FEST att illustrera monsterboken. Speciellt som min polare Alvaro och jag kommer att dela på jobbet. Alvaro är verkligen tokigt bra. Vi har inte jobbat ihop sen Dark Eden och Requiem så det här ska verkligen bli toppenkul. Theo & Co har kokat ihop riktigt bra monster så det här kommer bli en riktigt bra produkt.

Ha det gott

Peter

<A HREF="http://www.bergting.com" target="_new">http://www.bergting.com</A>
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,478
Location
Stockholm
Re: Svar från RiotMinds

Hur många monster blir det totalt?

Eller det kanske du inte får svara på.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Re: Svar från RiotMinds

Hm... Hur många monster? Det får jag nog inte svara på. Alvaro och jag kommer splitta 50/50 i alla fall, men vi kommer illustrera i samma stil så förhoppningsvis kommer det inte att gå att se någon större skillnad på våra bilder. Men antal... Rejält många blir det i alla fall =). Jag ska prata med Theo om det går att lägga upp lite skisser när vi kommit igång.

Peter

<A HREF="http://www.bergting.com" target="_new">http://www.bergting.com</A>
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Svar från RiotMinds

"Hur många monster blir det totalt?"

För mig har detta ingen betydelse om det så är 10 eller 100... Det viktiga är att det är bra och genomtänkta beskrivelser.

Jag föredrar 10 monster väl uttänkta och beskrivna, än 100 med kortfattad info och speldata.

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Re: Svar från RiotMinds

Håller med till fullo. Det finns inget värre än en monsterbok (eller bestiarium) som är proppfyllt med alla varelser man kan komma på och inte så mycket mer. Men av vad jag vet så kommer Jorges bestiarium att vara något helt, helt annat.

/Peter

<A HREF="http://www.bergting.com" target="_new">http://www.bergting.com</A>
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Oerhört skönt!

Underbart!
Jag är så trött på löjliga monster!

Onaqui! Där har vi en riktig goding! /images/icons/cool.gif
(Som jag tidigare sagt..)


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Monsterbok

Hoppas att boken blir riktigt orginell och väl skriven...
Fast spelföretag måste sannerligen ha svårt att skapa monsterböcker.. Har inte sett till en enda som varit värd pengarna.
Eon´s monsterbok är en riktig rysare fylld med tråkiga illustrationer och onödiga monster och varelser som inte har det minsta bakgrundsinoformation. Det enda som är bra är kapitlet om trollen.
Fast gamla DoDs monsterböcker var väl inga höjdare heller.

Steel Meets Steel Axes Broadsword And Shield Their Heads Ride Our Spears And Bodies Cover The Fields
 
Top