Nekromanti unreal turnament =(

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
hej tycker ni som jag att den nya unreal är mycket sämre än det gammla?

när det gammla kom så var det bäst i världen nu när det nya kom så var det ingen som blev imponerad!
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Jag håller med. Det är kass o trist. (jag blev ioförsig inte impregnerad av första UT heller)
 

Allannah

Veteran
Joined
27 Aug 2002
Messages
36
Location
Västkusten
Re: unreal tournament =(

Jag spelade väldigt mycket UT för några år sedan och när det nya kom och jag fick höra från många håll att det var asbra så var jag ju tvungen att testa. Men jag är ledsen att säga att det nya UT är inte UT för mig, det är ett helt annat spel. Det handlar inte om en svart framtid utan hopp eller human behandling av oliktänkande. Tuneringarna är kommersiella! Hela upplägget och känslan är ju borta!

Men efter de få gånger jag har spelat det nya UT så måste jag säga att det var ganska underhållande oxå...
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: unreal tournament =(

ja det nya var mycket dåligt om man kollar på det första.... vapna är kanske var samma men.. nej det var inget vidare
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Håller med, det är bara mer, inte bättre.

Dessutom är jag fruktansvärt trött på snabba hoppa-skjuta-shooters där skjuta mycket är en ersättning för att skjuta bra.

Nej, tacka vet jag Operation Flashpoint, där är det värt besväret att tänka!
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Hmm
Inte då
Delta Force 2.... när halva gänget ligger med snipergevär och skjuter på varandra över varsin höjd medans de andra jagar runt med mp5:or och försöker kniva de ouppmärksamma prickskyttarna...
Men UT var långsammare och tillät lite sniping och taktik... (Camping - dock utan tält.)
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
För att inte nämna hur fånigt det skulle se ut om alla commandosoldater sprang runt och hoppade fram... (nog för att amerikanska filmer kan vara fåniga, men ändå)
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Delta Force 2.... när halva gänget ligger med snipergevär och skjuter på varandra över varsin höjd medans de andra jagar runt med mp5:or och försöker kniva de ouppmärksamma prickskyttarna...
Jäpp. Själv har jag dock mest spelat DF3 online. Någon här som blivit förudmjukad av Major Fuckup eller Ho Lee Fook? I så fall har ni varit i mottagaränden av min bössa.

Vill man ha realism så är dock fortfarande Operation Flashpoint fem snäpp bättre än DF.
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Har inte spelat op fp i multiplayer - så jag får väl ta ditt ord på det
Men egentligen så var det ju det att alla spel inte går snabbt och man hoppar runt som kaniner på duracell.... :gremtongue:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Men egentligen så var det ju det att alla spel inte går snabbt och man hoppar runt som kaniner på duracell....
Har du inte hört att Duracellkaninen är död?!?! Den dog av utmattning efter att någon vänt batterierna fel så att i stället för att "keep going and going and going" så bara fortsatte han att "keep coming and coming and coming"...

Visst är det tur att jag förklarar hur allt funkar!
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Re: unreal turnament =((OT)

Jag är personligen inte inne i Half-Life, UT och allt annnat köttar spel!
Jag är mer inne på strategy spel och rpg.
Men ifall du inte vill ha ett köttar spel så säger jag bara KÖP INTE ETT KÖTTAR SPEL :gremgrin:
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Re: unreal turnament =((OT)

Ibland har man inte så mycket val
Och det är bara de snabba spelen jag ogillar (att jag inte har något val är att alla andra Lan-kompisar har det redan och de vill spela det.) Annars så är faktiskt MOHAA (Medal of honour, Allied assault) och de andra i serien riktigt bra multispelarspel. RPG va? Synd att man inte kan nätverka alla bara......
 
Top