Nekromanti Unika föremål

Tiraken_UBBT

Veteran
Joined
18 Aug 2000
Messages
36
Location
Tidaholm
Skulle vara kul att veta om någon av er har några speciella färemåll som är unika på något sätt eller kanske är magiska?
 

Dougald MacD

Veteran
Joined
5 Jul 2000
Messages
104
Location
Stockholm
När vi testade Consaber åt Krille o NG slände jag in en knippe lustiga prylar:
1 En hundvissla som fick alla canidae innom en mils radie att fly från ljudet tills dom stupade av utmattning.
2 En stayett som man länkade till sig och lämnade hoss någon snäll helare, när personen blev skadad blödde statyetten och helare kunde kunde hela personen via den oavsett avstånd(idén är snodd från Kalevallan fast där var det en borste som blödde).
3 Ett brinnandekortsvärd som gjorde skada som ett stridssvärd och man kunde öka eldskadan genom att bränna utmattnings kolumner.

Det var dom jag kom på på rak arm.

Dougald
 

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
Daaks Bane

En karaktär i min spelgrupp råkade komma över svärdet för att sedan få det stulet av ett band tiraker.
 

Rhemzor

Veteran
Joined
9 Apr 2001
Messages
172
Location
Borås
En i våran spelgrupp hade en tornerhjälm som han blev osynlig av när det närmade sig fara......
 

Ignatius

Veteran
Joined
15 Dec 2000
Messages
118
Location
Daval, Jargien
Jag hade en Daak-riddare en gång som hade ett jättefint svärd. Det var magiskt men eftersom magi är förbjudet i jargien sades det att det var smitt av demonblod. Med det var han sedan ute och dödade demoner och utförde massa goda gärningar.

-Ignatius
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Är inte det omöjligt med tanke på magireglerna? Om det skulle vara möjligt så skulle det krävas en jättemäktig demon och då bryter den sig fri från hjälmen (om magikern inte är mäktig nog att kontrollera den, vilket han inte är, tro mig) och gör mos av stackarn. Varnar för fara, jo tack!

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Re: En talande korp

..hur ska vi veta det? berätta istället.

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 
Top