Nekromanti Undersökning

long live eon!

Veteran
Joined
11 Apr 2005
Messages
24
Vad är det högsta ni har slagit med Ob3T6 (i en åtminstone hyffsat viktig situation.) Jag har lyckats slagit 37 när ålder för min alv med 17 i bildning skulle bestämmas. :gremlaugh: Resultatet - en skenbar ålder på 54 - hamnade lååångt utanför alvernas ålderstabell.

Jag vill höra om andra, liknande erfarenheter.
 

ikaros

Warrior
Joined
4 Jan 2005
Messages
210
Location
Göteborg
Detta är väl lite off topic men :gremsmile:

En av mina spelare satt fängslad i väntan på rättegång i en nystartad cirefalisk koloni (oskyldig), han kunde dock inte hålla sig för att trackasera vakten, som gav honom en snyting. Snytingen, som blev en rejäl en (över 20 skada) tog i hjärnan och förpassade den stackars spelaren till efterlivet på ett ögonblick... Stackarn :gremfrown:
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Med Ob3T6 är det mesta jag har kommit upp i 52.

Nu kommer Hjalle hata mig, han ville inte att det jag berättar nedanför skulle komma ut här, men jag tycker det är lite roligt så, ja här kommer det...
Men jag minns senaste spelmötet då min karaktär Yenetai, en liljegardist hade lämnat sina suriga resekamrater bakom sig för ett tag då han hade tröttnat på deras tjurskallighet och bestämt sig för att själv försöka lösa de problem som vi hade. Man kanske ska tillägga att Yenetai var även han lika grinig, men istället för att sätta sig ned och tjura så gjorde han något. :gremtongue:

Hur som helst så hade han traskat ut i skogen gått in i en grotta i vilken han visste att det fanns ett grottroll. Han hade pratat med grottrollet och han skulle få det han ville ha om han gav trollet mycket mat och något stort som glänste. Nu var det så att det befann sig en enorm björn utanför grottan och jag vågade inte riktigt gå ut. Men jag var tvungen. Så jag tar min pilbåge och skjuter två pilar i huvudet på björnen. Båda skotten blir perfekta träffar, sedan springer björnen in i grottan mot mig helt ursinnig, jag undviker dess anfall och hugger den perfekt i sidan. Den stannar vänder sig och ställer sig på bakbenen och försöker slå mig. Jag undviker och tar sedan ett steg fram och stöter in mitt lyfalisvärd i bröstet på björnen och gissa vad, en perfekt träff. Hjalle som vid det här laget börjar bli trött på min förbannade tur börjar slå skadan. Ob8T6 tror jag det var slutade på ett resultat på ungefär 230 någonting. Vad ska man säga, björnen dog och Hjalle använde alla tärningar vi har och det är _många_!

- Jocke, retas med Hjalle.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
"Hur som helst så hade han traskat ut i skogen gått in i en grotta i vilken han visste att det fanns ett grottroll. Han hade pratat med grottrollet och han skulle få det han ville ha om han gav trollet mycket mat och något stort som glänste. Nu var det så att det befann sig en enorm björn utanför grottan och jag vågade inte riktigt gå ut. Men jag var tvungen. Så jag tar min pilbåge och skjuter två pilar i huvudet på björnen. Båda skotten blir perfekta träffar, sedan springer björnen in i grottan mot mig helt ursinnig, jag undviker dess anfall och hugger den perfekt i sidan. Den stannar vänder sig och ställer sig på bakbenen och försöker slå mig. Jag undviker och tar sedan ett steg fram och stöter in mitt lyfalisvärd i bröstet på björnen och gissa vad, en perfekt träff. Hjalle som vid det här laget börjar bli trött på min förbannade tur börjar slå skadan. Ob8T6 tror jag det var slutade på ett resultat på ungefär 230 någonting. Vad ska man säga, björnen dog och Hjalle använde alla tärningar vi har och det är _många_!"

228 gjorde du i skada och jag använde runt sjuttio tärningar... Om man ska vara helt riktig.

Det ska även nämnas att både du och Rese sedan lyckades perfekt när ni högg lindormen, och båda gjorde runt 70-80 i skada...

-Hjalle, vars tärningar nu bevisat är extrema.
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Jag har slått 36 med ob2t6, kommer faktiskt inte ihåg vad jag har slått med ob3t6.

Sammanhanget? Jag slog smärtan som en besvärjelse gav åt en spelare, han gjorde besvärjelsen på en trukh som stöp efter det. Om jag minns rätt så hade han otur med sitt chockslag med.

En annan i min spelgrupp slog 22 med ob1t6. Sammanhang? Hans eget dödsslag! Han blev så sur att han sudda karaktären innan vi kom på att min magiker hade effekten Återuppliva! Om han bara hade väntat lite (Jag var på toa när det hände) så hade det fixat sig.

/Marcus
 

MoerdarN

Veteran
Joined
25 Aug 2005
Messages
2
Är inte säker på detaljer då jag inte var närvarande men jag vet att gruppens tjuv en gång lyckades sticka genom plåten på en plåthjälm... :gremtongue:
 

Kenzui

Warrior
Joined
12 Jan 2004
Messages
389
Location
Stockholm, värmdö
Jag kan inte siffran utantill.. men de var 55+ iaf.. haha.. jag har slagit en del tärningar i mitt liv.. De var nån skada i nåt äventyr.. tror dock inte de var min RP :gremmad: typiskt. Ha det bra grabbs :gremconfused: och tjejs... haha...
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Marukusu's reviderade tärningsslagsrecept

Är du missnöjd med resultaten kan du testa något av dessa alternativ (eller någon kombo):

A) Byt tärningar.

B) Byt hand.

C) Byt underlag.

D) "Modifiera".

E) Avreagera dig genom att "råka" ge valfritt irritationsobjekt ett eller flera permanenta men som avskräckande exempel.

...bara utifall att du inte hade kunnat hitta på något sånt själv.

- Danne, always a helping hand.
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Re: Marukusu's reviderade tärningsslagsrecept

E) Avreagera dig genom att "råka" ge valfritt irritationsobjekt ett eller flera permanenta men som avskräckande exempel.
Nu ska vi se här... Jag tror att det har drabbat oss spelare, fast med tärningarnas fulla rätt.
Ran khan Orkhon har blivit av med vänster underarm, brutit höger handled och överarm, fått en spricka i skallen och slutligen en kastyxa i ansiktet som demolerade Rans näsa. Han är mest illa däran i gruppen. Att tillägga kan vara att han har fumlat med en herrans massa magi så han har blivit typ sexton år äldre och förlorat all sin quadosh.
Rese har fått hörseln sönderskriken av en drakes dödsvrål, öronen sönderslitna av en trukhs klor, det ena ögat utpetat, sitt ena ringfinger tror jag det var, avhugget till hälften samt en skada i vaden som gör att han haltar.
Mron, ja han var inte med länge men han tappade i alla fall midjan kan man säga.
Yenetai har inte varit med så länge än men han har fått ena örat avhugget så hans hörsel är rätt så taskig på det örat samt att han har fått sin handled bruten.

- Jocke, ber om ursäkt för den taskiga stavningen, jag är trots allt nyvaken.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Marukusu's reviderade tärningsslagsrecept

"A) Byt tärningar."

Men.. Men... Det går väl inte? Liksom hallå. Tärningar. Byta. Va?

"B) Byt hand."

Jag slår med båda händerna...

"C) Byt underlag."

Lättare sagt än gjort - jag har inte så mycket mer underlag att slå på. Just denna metod har jag nämligen testat ett flertal gånger, utan andra resultat än dem tärningarna visar.

"D) "Modifiera"."

Gångbart.

"E) Avreagera dig genom att "råka" ge valfritt irritationsobjekt ett eller flera permanenta men som avskräckande exempel."

Yeah, right... Se Haltageten om det. :gremsmirk:

Det sätt jag testat på är att besegra tärningarna, för nån gång ska de väl ge sig. Jag vill liksom bevisa för mig själv att de är normala, så därför slår jag med dem... Om, och om, och om, och om, och om, och om, och om, och om, och om, och om, och om och om igen...

-Hjalle, förklarar sig.
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Re: Marukusu's reviderade tärningsslagsrecept

"Ran khan Orkhon har blivit av med vänster underarm, brutit höger handled och överarm, fått en spricka i skallen och slutligen en kastyxa i ansiktet som demolerade Rans näsa. Han är mest illa däran i gruppen. Att tillägga kan vara att han har fumlat med en herrans massa magi så han har blivit typ sexton år äldre och förlorat all sin quadosh."

Shit! Ingen i min spelgrupp skulle någonsin gå med på att fortsätta spela med en såpass demolerad rollperson (vi kör ganska liberalt och demokratiskt, så spelaren har oftast stor makt över sin egen roll... för stor makt, om ni frågar mig...).

Själv tycker jag bara att det är ballt med ärrade äventyrare. Det gör att rollpersonen sticker ut mer ("Shit, där är Enögde Örjan! Vad du än gör, stirra inte på hans ögonlapp!") och man kan också skryta om hur man fick sina sår för några bärs eller koppar, och kanske få en skara nya svansar (äventyrare) till nästa dungeonbash.

- Danne, spekulerar och planerar.
 

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
en gång i viking ah var 4t6+2 så slog en 64!

inte riktigt ob3t6 men coolt ändå

det var mot ett troll med en skäggyxa trollets arm ramla av
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Re: Marukusu's reviderade tärningsslagsrecept

Som medspelare kan jag endast berätta att Ran är en väldigt färgstark karaktär. Som varit med om för mycket för att kunna bli ospelbar. Det enda som skulle hindra Vicotnik att spela han tror jag skulle vara ifall han förlorade Rans ben. Men jag tycker att Vicotnik kan berätta hur det är att spela Ran...

- Jocke
 

Chakka Khan

Veteran
Joined
13 Dec 2004
Messages
50
Med min nuvarande rp har jag slagit det högst någonsin i vår spelgrupp. Vi hade blivit fångad av en demonfurste för att vara byten i hans "stora jakt" eller vad det va, så efter vissa intriger med andra "byten" (en eyren och en kragg) och en labyrint fylld med varulvar, så slogs vi mot en gigantisk varulv, ca 500 kg om jag inte kommer ihåg fel. Efter några hastiga manövrar hoppade varulven upp i taket och störtade sedan ner på oss, både Min tirak och Eriks kragg lyckades otroligt nog stå upp efter anfallet (men min tirak blev träffad, kraggen blockerade). Rundan därefter så lyckades magikern eller tempelriddaren (dom som inte blev träffade) göra en alvarligskada på varulven, vilket betyder att vi kunde anfalla direkt. Om det var den rundan eller rundan efter kommer jag inte ihåg men, jag fick in en nackträff med mitt massiva svärd och slog 103 i skada med ca 9t6 och amputerade huvudet på den.


Den dog.....om ni undrar :gremlaugh:
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
En gång när min jag och min spelgrupp spelade nåt äventyr så fick de möta lite skellett. En av R/p missade slaget och skellett fick initiativet. Skellettet slog, dålig träff och spelaren ville slå ett motanfall. ob7t6 (kraggsvärd) och skadan blev 104. Snacka om att spelaren blev arg att det bara var ett motanfall. Men skellettet gick av på mitten iaf. Så lite nöjd blev han...
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: Marukusu's reviderade tärningsslagsrecept

Hmm... Hur ska jag beskriva Ran? Jo till att börja med kan jag ju lägga till att han även har förlorat fyra tänder två st i över och två st i underkäken. Alla skador som han har dragit åt sig har gjort honom ordentligt irriterad. De övriga i gruppen upplever nog Ran som en jävla grin gubbe då han alltid vill gå sin egen väg samt att han ser ut att vara 45 år gamal. Hans höga ålder beror på ett fummel när han höll på att transformera om några psykotropiska filament, då filamentrn helt plötsligt dubblerade sig och Ran tappade kontrollen över filamenten som transformerade sig in till kronotropi, och på grund av det åldrades han 8 år naturligt och fick sen ytligare -8 i qadosh, samt så har det hänt lite mer som gjort att han har fått ytligare - i qadosh.
Ran har mer eller mindre blivit "personlig" så att säga mest på grund av alla hans skador vilket gör han lätt att spela (samt så hjälper de andra i gruppen till att hålla Ran irriterad då mest på grund av alla En-arms skämt).

Och nej jag skulle nog fortsätta även om jag förlorade ett ben då jag vägrar ge upp, dö (vilket kan dock bli lite svårt) föräns jag har funnit svaret på profetsian som är uttalad över Ran.

//Vicotnik som vägrar ge upp
 

Red_dragon

Veteran
Joined
20 May 2003
Messages
31
Location
karlstad
i N2 som alla vet har samma system så skulle min kompis slå tärnign för pengar 3obt6 *10000 noch han fick 94 det är ganska mycket
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Re: Ran och C3PO[OT]

Och nej jag skulle nog fortsätta även om jag förlorade ett ben då jag vägrar ge upp, dö (vilket kan dock bli lite svårt) föräns jag har funnit svaret på profetsian som är uttalad över Ran.
Då kommer det bli lite som i Star Wars när de är i molnstaden. Då kånkar Chewbacca runt med C3PO på ryggen :gremtongue:

(samt så hjälper de andra i gruppen till att hålla Ran irriterad då mest på grund av alla En-arms skämt).
Fast nästan alla de skämten är OOC. Fast dem hjälper dig att vara irriterad så att Ran kan vara irriterad.
 
Top