Nekromanti underligheter i eon

lijat

Swordsman
Joined
11 Jun 2003
Messages
505
Location
Umeå
det finns många underligheter i eon som tex tirackernas befolkning och dylikt skulle det gå att samanställa en lista på dessa underligheter och förslag till lösningar?

om möjligt skulle negogames kunna tänka sig att lägga till det i erratan eller liknande dokument om det inte skulle gå kan listan samanställas ändå och läggas up någonstans som en inoficiell errata

vad tycker ni andra om förslaget? jag personligen skulle tycka att det var bra om det finns korigeringar på sådanna ounkter då det skulle bidra till eons trovärdighet(realism).
 

DreadTom

Veteran
Joined
13 Dec 2002
Messages
52
Location
Luleå
"det finns många underligheter i eon som tex tirackernas befolkning och dylikt"

Skulle du kunna vara mer exakt om vad det är du menar är underligt? Jag hänger inte med i ditt resonemang just nu i vart fall...
 

lijat

Swordsman
Joined
11 Jun 2003
Messages
505
Location
Umeå
tirackerna beskrivs som en extremt fertil ras med en religion som upmuntrar barnafödande

deras befolkning är ca 3 milioner(kanske fel har ingen bok här) medans både alver och dvärgar är fler och beskrivs som mindre fertila tirackerna borde vara fler (asharien och solodarn har samma problem)
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Mycket bra förslag

En sådan lista skulle definitivt vara väldigt behjälplig. En Wiki kanske skulle vara passande? Jag har dock ingen som helst koll på hur man slänger upp en sådan, än mindre platsen att lägga upp den på. Men jag skulle mer än gärna skriva in lite lösningsförslag till diverse konstigheter i ett sådant dokument.

Däremot så tror jag att Neogames aldrig någonsin kommer rätta till sin gångna synder, trots översvallande argument och majoritet emot deras obstinata ståndpunkt :gremmad:¨


/Naug
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Wikiwiki

"vad är en Wiki?"

En artikeldatabas som vem som helst kan skapa artiklar i, ändra artiklar i och koppla artiklar till varandra. Ingen databas- eller webbkunskap behövs för att hantera wikin - det är ungefär lika svårt som att hantera ett forum.

Jag har två wikisar uppe för två av mina rollspel, och de fungerar som komplement till det tryckta materialet och för utveckling.

Andra Imperiet Online
Västmark Online

...och det kan mycket väl hända att det blir fler. I teorin så skulle jag kunna hosta en Eon-wiki.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Å andra sidan uppmuntrar deras religion i många fall till krig och att nacka sådana man itne tycker om...bägge fenomenen brukar se till att hålla nere populationen.
 

Tesfforp

Warrior
Joined
3 Dec 2003
Messages
226
Location
Stockholm
Tirakerna dör oftare (iallafall vad jag tror, de är ju ändå rätt krigiska av sig). Alver och dvärgar har funnits längre. Det är två punkter som kan förklara detta lite.
Och dessutom stavas det inte tiracker, utan tiraker!
Anton (perfektionisten) ger lite svar på tal
 

Tesfforp

Warrior
Joined
3 Dec 2003
Messages
226
Location
Stockholm
Re: Wikiwiki

Hur hostar man en wiki (tänkte på ordet hosta som är cough på engelska). Nämen skämt åsido...
Hosta en Eon-wiki (skulle jag iallafall gärna vilja, sedan beror det ju lite på om du vill ). Men bara om du inte hostar på den!

-Ordkonstnären Anton tror han är rolig (haha)!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Wikiwiki

"Hosta en Eon-wiki (skulle jag iallafall gärna vilja, sedan beror det ju lite på om du vill ). Men bara om du inte hostar på den!"

Jag måste ju hosta upp en wiki, annars har jag inte någon wiki att hosta. :gremwink:
 

Khûrz

Veteran
Joined
10 Jul 2003
Messages
19
Location
Inte hemma IAF
fast tirakerna har väl ändå funnits i Mundana längre än alverna. Alverna anlände ju under den nuvarande Eonen medan Tirakerna omnämns innan Mörkret. Står visst nåt om det i L&H förutsatt att man följer officiellt material.
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,218
Location
Göteborg
Angående tirakers folkmängd

Om de nu kräver dubbelt så mycket mat som människor så lär de drabbas av svält mest hela tiden, då de inte har växtförädling och industrialiserat jordbruk. Detta ger ytterligare en anledning att banka ihjäl grannstammen, man får ju deras jaktmarker och eventuell rövad mat. Detta i sin tur gör att de starkaste överlever (observera att evolution behöver inte finnas) och dessa slåss utomordentligt bra.

Så att tirakerna inte är fler har en fullt naturlig förklaring. Däremot är frågan om det inte borde finnas fler misslor...
 

Noroaidh

Veteran
Joined
13 Jan 2004
Messages
3
Location
Skåne
det ligger nåt bra i de avatarex säger
Att de äter väldigt mycket mer än de andra raserna
och att de vill ha mer jagtmarker så de utplånar sina jaktrivaler så de kan få in mer mat...


håller fullständigt med Avatarex
 

Tesfforp

Warrior
Joined
3 Dec 2003
Messages
226
Location
Stockholm
Re: Innan du klagar på andras språk (OT)

Jag använder inte punkt på min lilla avslutning! Det gör inte du heller. Så det så!
Mvh Victor Palm
Skriver Anton med överlägsen min (och utan punkt på den lilla avslutningen)
 
Top