Nekromanti Underliga saker i Eon?

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Hallå hallå.. Jag letar efter underliga saker i Eons regelsystem eftersom jag hade tänkt skriva en kort humoristisk berättelse. (tja tänk vad man kan få för sig).
Vissa konstiga saker har jag ju redan koll på. Exempelvis Marscheringsregeln (där det är betydligt farligare att marschera än bara att gå), Alkoholiserade Trukher (född som alkis helt enkelt), och den kopiösa mängd långtidsutmattning man får efter att ha åkt vagn en dag exempelvis (räkna inte med att kunna slåss om du blir överfallen eftersom du säkeligen har +5t6 i svårighetsgrad).

Men vad mer finns det som jag har missat. Upplys mig så skall jag sätta igång med skrivander..

Tjoflöjt..

Where hope and daylight die
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
He he, låter kul. Se bara till så att folket från Neogames inte får veta var du bor. Det kan bli blodigt, det där.

- Targon, skrivare
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Dhooo de har min adress.. Kan se det framför mig...
CJS kommer rusande mot mig med en yxa samtidigt som Marco försöker skära upp min mage med en nagelsax..


Finns det något tråkigare än Dungeonbashing?
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Det är sant.. Från Göteborg till Boden det blir en hel del. Och även om de tar tåg som är rätt så smärtfritt så kommer de ha minst +3t6 i alla svårighetsgrader. *pust* jag kanske överlever om jag har tur? :)
Fast finns det inget mer ologiskt i Eon än det som jag räknade upp (även omd et kanske endast är jag som tycker att det är ologiskt)

Finns det något tråkigare än Dungeonbashing?
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: DB [OT]

Har aldrig spelat ett sådant.. Så jag kan verkligen inte uttala mig om hur det skulle vara. Kan du utveckla lite vad det är för något?
Knappast kan det vara tråkigare än Dungeonbashing..

Finns det något tråkigare än Dungeonbashing?
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: DB [OT]

Far på ett konvent och spela nåt friformsscenario. Chansen är stor att det inte handlar om nånting särskilt, utom att spelarna ska skrika åt varandra i fyra timmar.

--
Åke
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: DB [OT]

Tja det lät ju inte som en höjdare det kan jag ju hålla med om. Har alltid haft lite svårt för friform. Gillar ödets makt med tärningarna i min hand.. Hmmmm Fast jag kan ju inte uttala mig om det... Får väl kommentera det efter att ha varit med på ett sådant scenario någon gång.
Men är det tråkigare än Dungeonbashing... ja då skall jag äta upp min favorittärning.

Finns det något tråkigare än Dungeonbashing?
 

kragghack

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
219
Location
Umeå
Ahh, men du glömmer att de kan förflytta sig magiskt genom luften i en väldans hög hastighet så att de kommer till Luleå på bara några timmar. Och sen är det ju mindre en en timmes bilfärd därifrån.

Ashes to Ashes
Dust to Dust
Kragg Hack remains
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
En kul grej: Om två vanliga personer är inblandade i en knytnävsfight och den ena har ena armen bakbunden så kommer han ha en definitiv fördel i striden.
(för att det naturliga viset att slåss på är att använda båda sina nävar vilket leder till rätt absurda svårighetsökningar om man saknar specialträning för det)

Sedan finns naturligtvis en rad mysko saker som är en direkt följd av tärningens obegränsadhet; man kan t.ex. döda någon genom att sticka en gaffel i hans hand...

man får inte heller glömma "Eon 1"s blödningsregler som ju kan övertolkas till vissa kufiska <a href="http://forum.rollspel.nu/showthread...w=&sb=&vc=1#Post98169">resultat</a>. Krilles <a href="http://www.foxtail.nu/eon_kluris.html">sida</a> om eon-klurigheter kan ju ge litet inspiration också...

Det finns mer... men jag är yrvaken :)
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Tack så mycket.. Nu skall jag klura vidare..

Finns det något tråkigare än Dungeonbashing?
 

bullen

Veteran
Joined
25 Oct 2000
Messages
152
Location
kaninland
era newbies ni har glömt det bästa av allt...

.... säg att en bonde ska använda sin båge för första gången han bestämmer sig för att skjuta in i en närstrid mellan en riddare med plåtrustning och sin kompis bonde2...
han vet att han kommer att missa och bestämmer sig därför att sikta mot sin kompis hals istället! chansen att han träffar har nu ökat med hmmm...minst 100% eftersom han garanterat missar sin kompis och riddaren sedan ska slå ett tur-slag för att inte bli träffad....tur slaget ska också överskrida missandets effekt vilket inte är särskilt troligt...och så träffade bonden som aldrig hållt i en båge trots allt
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
När du anser berättelsen vara klar kan du ju också skicka den till mig så jag kan kolla om det verkligen är fel, för jag vet massor av skrönor som cirkulerar som inte har någon verklighetsanknytning.

-Marco Behrmann
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
för jag vet massor av skrönor som cirkulerar som inte har någon verklighetsanknytning.

Nyfiken! Kan du ge något coolt exempel?
 

Orchson

Veteran
Joined
6 Jun 2001
Messages
174
Location
Göteborg, Sverige.
Något som är skojsigt är om man har ovadi leome... Då kan man göra uppföljningar med sin pilbåge... Det vill säga, om motståndaren blir tillbakaknuffad så kan man skjuta en till pil, men inte annars. I mitt stilla sinne tycker jag att det skulle vara logiskt att det skulle bli svårare att träffa någon som vacklar efter att ha fått en pil i sig, men inte med ovadi leome, det är då man i stället kan skjuta en till gång...

"Jag får väl spöa vem jag vill? Fascist!"
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Visst kan jag väl det... Men det skall inte bli något seriöst verk... Snarare en uppföljning på "Underliga Naturlagar" som jag skrev ihop baserad på nya Drakar och Demoners regelsystem.
Det är dock svårare att hitta fel och dumheter i Eon.

Finns det något tråkigare än Dungeonbashing?
 
Top