Nekromanti Underlig händelse...

Ichabod_UBBT

Warrior
Joined
10 Jun 2005
Messages
265
Location
Växjö
Min nuvarande situation (fram tills för fem minuter sen):
* Inget jobb.
* 12:50 i total förmögenhet.
* Ätit pasta max varannan dag för det är allt jag haft råd med.

Jag var precis på väg till soc för att tigga om pengar så jag kunde äta mat för dagen. Hade inte pengar till nästa hyra, allt var crap.

Precis när jag står vid dörren för att gå ner till stan och snacka med soc så ringer telefonen. Min förra personalchef (från jobbet där jag fick gå för några månader sedan för att det var för lite att göra) ringer mig för att berätta att hon vill ge mig jobb igen, åtminstone till sista augusti.

:gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh:

När man ÄNTLIGEN tar tag i situationen och bestämmer sig för att sjunka så lågt som till soc så löser sig situationen av sig självt. (*tror numera på ödet igen*)
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Sånt där brukar hända för mig också, men du är lodigare än jag. Nå, jag måste bland annat pyssla ihop 600 spänn till imorgon (efter att med mycket möda pysslat ihop 1265 pix till kronofogden igår), men jag vet att det kommer lösa sig på något vis.

Många personer känner typ "va bra att allt löser sig till slut!" när sådana här saker händer, men jag blir mest rädd. Liksom, det är som om ödet bara lekte en katt-och-råtta-lek med en för att man ska bli ordentligt mör innan den djäveln fuckar upp en duktigt genom att slutligen låta bli att rädda en när man väl börjat ta hjälpen för given.

Jag är iaf djupt religiös i min egen religion som handlar om just sådana här saker, och med min syn på saken så är den gudomliga makten inte alls någon "räddare i nöden", utan en riktigt skevpippad surkissfitta.

Nå, jag är glad för din skull iaf, men make no mistake, det är bara en del i ödets elaka spel. Vi är båda dödens lammungar.
 

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
Redan förra veckan försökte jag få kontakt med Soc för att få tillfälligt under sommaren då jag inte fått ngt jobb. I går på dagen gick jag dit och fick ett möte imorrn, igår kväll så ringde de från ett företag som jag sökt jobb hos och ville ha mig på intervju torsdag. Jag har stora chanser att få jobbet, så det som krävs verkar alltså att vara att man är på väg till Soc. *skriver ner det till annan gång*
 

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
Shakespeare *ANT*

"As flies for wanton boys, so are we to the gods. They kill us for their sport." -Kung Lear om jag inte minns fel =)
 

Ichabod_UBBT

Warrior
Joined
10 Jun 2005
Messages
265
Location
Växjö
skevpippad surkissfitta
Jag tror jag ska komma ihåg det där. Tänker er minen på den Bratt som jag slänger den förolämpningen på. Han kommer stå i fem minuter och försöka få ihop vad jag just kallade honom. :gremlaugh:
 
Top