Nekromanti Underjordiska bestar

Renegade

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
70
Location
Kristianstad
Skulle behöva en liten lista på väsen under jord till ett äventyr. Bestarna skall även kunna terrorisera dvärgiska riken. Det är till Dod6.

"My hotel's as clean as an elven arse"
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Några förslag (mest från monsterböckerna):
Vättar, men de finns väl inte i DoD6.
Tunnelmaskar - stora!
Stora termitliknande varelser.
Andeväsen.
Syrödlor - stora som rottweilers, använder syran för att bryta ner kalksten och få i sig mineraler. Kan spruta syran.
En stor orm m. tillhörande mindre ormar - de mindre kan vara stora som dräneringsrör.
Stora spindlar.
Människor - best lr inte, de kan vara onda.
Grottsvin.
Andra tvåbenade humanoider - Hitt' på nåt. Rita en bild.

Talar vi troglobiter (lever endast i grottor) lr trogloxener (grottbesökare)? Om det sistnämnda så kan björnar vara nåt RP:na kan stöta på.

/[color:green]Han</font color=green> som inte är helt nöjd m. sina förslag (och som känner igen <B>Renegade</B>s kommentar från BG1)
 

Warent

Veteran
Joined
19 Jan 2001
Messages
37
Location
Nynäshamn, Sweden
"Vättar, men de finns väl inte i DoD6"

Jo, det finns dom faktist, näst sista varelsen i monsterkapitlett i grundboken (tror jag att det är)

//Warent,
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Man får ju helt enkelt inte glömma drakar, även om du förmodligen tänkt på det redan, men såna brukar ju faktiskt ha våldsamma bataljer med dvärgarna, så det e väl rätt logiskt osså...

"I may be small but I can still kick your ass!"
 

luxor

Veteran
Joined
14 Jan 2001
Messages
169
Location
grenna, I SVERIGE
och glöm inte...

...en ras som jag aldrig hört om men som borde finnas,
geting/människo hybrider, det e fan skitläskigt, sådana varelser kanske kan tänkas spendera natten (eller dagen, vad vet jag?) i grottor, dessa "insekter" är alltså stora som männsikor med fasettögon stor gul/svart bakkropp, och lite tentakler och sånt geting-skit, ni fattar säkert vad jag menar...
...mina stackars spelare almost cracked their pants när jag använde dessa varelser...

ytterligare en varelse är stora (vingspann 1 m.) fladdermöss...och helst i direkt anknytning till vampyrer...


så mitt tips är fladdermöss (stora alltså), "getingmän" och...ekorrar....stora ekorrar med stora tänder, typ jordekorrar om dom ska va i underjorden....brrr...ryyyys


/motor-ola

//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.
 
G

Guest

Guest
Jag gjorde en varelse som var en blandning melan Gargyler i dod-expert och det elaka varelserna i filmen Pitch Black.
Det hade en stor svaghet att det inte tålde ljus vilket var ett roligt senario då r.p gick om kring i en stor grotta och försökte få fackloran att räcka till.

... Doedinan som förövrigt inte tycker om bönder, -"Dom borde av skaffas"
 
Joined
29 Jun 2001
Messages
129
Location
Eskilstuna
"Getingmännen" finns faktiskt!

Ungefär den varelse du beskriver finns i GURPS Space Atlas 4 till det förnämliga spelet GURPS. De kan inte flyga men förflyttar sig på fyra tentakler och finns att beskåda på sidan 26 i tidigare nämnda utgåva från 1991.

/Gloria Excelsior, som skulle vilja se sin idol Steve Jackson ge ut ett GURPS Ereb Altor. =)
 
Top