Nekromanti Underjordiska alver

Lord Avallach

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
142
Location
Uppsala
Som hastigast omnämns det underjordiska alvriket Kininaé'an oro i Petter Nallos artikel om häxorna i Pereine. Samma namn finns utmärkt på Thalamurs teaserkarta på Neogmes hemsida. Är det någon som vet om det kommer ellaboreras något denna ort i Thalamur eller kommer en inväntan av den ny Alvboken vara nödvändig?

"All art is quite useless" - Oscar WIlde
 

Hartland

Warrior
Joined
8 May 2003
Messages
384
Location
Umeå
Fast Henea blev väll tvingade att jobba i gruvor av Dvärgarna? Då vorde det väll inte såååå konstigt om en del, speciellt de yngre, skulle tycka att den stora världen var lite skrämmande och valde att stanna under jord.

/Hartland - försöker se möjligheterna inte problemen
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Jo visst blev de tvingade. Men jag tror att det fanns en fet anledning till att de inte ville vara kvar... Hunsas runt av svettiga, skäggiga illaluktande dvärgar nere i trånga och mörka gångar. Klart som fan att de gjorde uppror skulle jag säga. Vem skulle vilja stanna där nere? Jag tror att de äldre alverna berättade om världen ovanför och att de yngre alverna fann denna lite mer attraktiv än den som de blev uppväxta i. Visst kan det vara skrämmande med den här nya världen. Men vafan de hade gammlingarna med sig som kunde se till att de inte flippade ur. Så nej, jag tycker inte att dessa "underjordiska alver" låter särskillt attraktivt. I mina öron skulle de bara fungera om alverna fortfarande slavade för dvärgarna, det skulle bli ett ballt kampanjupplägg! Tänk er att alverna tror att alla deras fränder är fria från det slaveriet. Men icke, de har glömt en bunt nere i gruvorna!

- Jocke, kastar bollar.
 

Hartland

Warrior
Joined
8 May 2003
Messages
384
Location
Umeå
Jag bara tänkte ut en möjlig förklaring. Alver i grottor låter i mina öron ungefär lika kul som alver i trädtopparna, dvs ganska stereotypiskt och det känns som om de säkert kan hitta på nått bättre.
Om det då inte vore för att sanari redan bode i trädtopparna.

/Hartland - är en stereotyp, är två stereptyper, är alla stereotyper.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Äsch, jag tycker Nargothrond och Doriath i Silmarillion är assexigt, och så länge det är mystiska sanari - vilket jag förmodar att det är, nånstans måste juh alla de där sanarialverna som finns i Pereine leva - så är jag helt med på noterna.

Men det beror helt på. "Grottalver" är inte så värst heja, men man kan göra nåt riktigt ballt av det.

-Hjalle, sjuk.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Alvbosättnigen Kininaé'an oro nämns endast i Thalamur - men en beskrivning på den kommer i den uppdaterade versionen av Alver. När denna kommer får ni tjata på ljusetsriddare om, även om han nog är upptagen att spela Wow :gremsmile:
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
*Ger Ymir en spypåse och klappar honom på ryggen*

- Så så, det är inte så farligt skall du se. Det är Sanarialver och ingen ny "alvsort" men istället för att bo mitt i en skog så har de sin bosättning i en dalgång och den sträcker sig till stor del under jord och in i bergssidorna. Du skall se att det inte blir så farligt.

*tröstar*
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Re: Till ljusetsriddare[OT]

Tjat tjat...

Hur går det för dig med boken?

- Jocke, ställer en liten fråga.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Alltså... det är Sanarialver. Inte någon slags vithåriga spindelfetishister. Och deras rike ligger inte helt under jord som sagt, det är beläget i en dalgång i Pereines berg med uthuggningar i bergsidorna och underjoridska utrymmen.
 
Top