Nekromanti Underjorden

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
Har någon gjort eller spelat ett äventyr här. I såna fall hur gick det? Hade tänkt att göra ett där spelarna ska leta efter någon skatt eller nåt i den stilen.
 

Surukai

Warrior
Joined
3 Dec 2002
Messages
300
Location
Göteborg
Underjorden får mig att tänka på monsterfyllda dungeons från AD&D och för tankarna väldigt långt bort från EON.

Jag har varit med och spelat ett äventyr som vi dock avbröt efter att halva gruppen blödde ihjäl och resten lesnade.

Jag tror att man bör vara lite aktsam så att det inte blir ett röjja dungeon banka tiraker och hämta skatten - äventyr. (såvida man inte är ute efter ett sådant då förstås)
 

carmon

Veteran
Joined
21 Jan 2003
Messages
186
Location
piteå, norrbotten
jovisst, tänkte bara från nekromanti och odöda, där står att alla herrelösa odöda dras mot underjorden.
Men visst finns där andra sorter som bara vill upp och slita världen i stycken.
 

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
Det är ju det som är spännande vad är det för sorts monster som vilar under marken...

Det kanske inte ska vara ett leta skatt-äventyr utan ett utforskar äventyr för att plan ge de olika skikt som finns i underjorden.

/mvh coZcin
 

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
Är det? jag läste i L&H och i V&N att det är där de vandöda som inte har någon mästare dras till. Och i underjorden är ju där demonerna håller till.

Om jag har fel rätta mig...
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
<--Spoiler !!!

Vandöda som inte har någon mästare brukar oftast utföra den sista önskan som dess mästare gav denne, efter det så kan de antagligen gå bärsärk och slakta allt i sin väg, kila iväg till Kirath's svarta skog på picknick eller ett fåtal har jag för mig drar sig till underjorden, men då gångarna är väl gömda är det inte många (förutom vandöda och demoner) som hittar dit.

Om jag har fel så rätta mig...
 

Zaaken

Veteran
Joined
13 Nov 2002
Messages
172
Location
Sundsvall
Det beror ju på hur långt ner i jorden du ska... om dom ska söka en skatt så kan det ju vara en herting som blivit rånad och rånarna har sitt fäste i tunllar i marken eller så kan du ju träffa på vandöda ec...
 

ejectXreject

Veteran
Joined
19 Nov 2002
Messages
67
Location
Katrineholm, Södermanland.
En tanke som slog mig var en sak som jag tror försummas vid äventyr under jord, nämligen den klaustrofobiska känslan.. Det krävs nog inte särskilt många vare sig meter varken "neråt" eller "innåt" för att man ska känna sig instängd. Om man kan förmedla det till spelarna istället för "tirak-bankning" som någon kallade det, så tror jag mycket är vunnet.
Fick nästan lust själv att skriva ner något riktigt ångestdrypande äventyr fyllt med skuggor som inte är vad de verkar vara... :gremcrazy:
 
Top