Nekromanti Underforum markeras som olästa

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag tänkte se om någon annan har samma problem som jag.

Normalt kollar jag bara bara senaste skapade trådar och senaste skrivna inlägg för att se vad som är nytt på forumet.
Någon gång i veckan brukar jag gå in i de underforum jag är intresserad av och se om jag missat läsa någon intressant tråd.
Någon gång i månaden brukar jag gå igenom hela forumet och markera allt oläst (även de underforum jag är ointresserad av) - för jag tycker att jag får en bättre över blick då.

Sedan senaste forumsuppdateringen har jag fått ett udda fel:
Ungefär en gång i veckan (vet inte när det inträffar, men jag kollar c:a en gång i veckan) så blir ALLA forum markerade som olästa (oavsett om något nytt skrivits i dem eller ej).
Tyvärr räcker det inte längre att gå in och markera kanaler som olästa, utan jag måste gå in i vartenda jämrans underforum och öppna översta tråden i forumet (trots att tråden är markerad som läst) för att forumet ska markeras som läst.

Någon som haft liknande problem?
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,012
Markera som oläst? Huh?

Den enda funktionaliteten jag någonsin använt eller ens känt till - på något forum - handlar om att markera som läst.

Så jag fattar vare sig vad du gör eller vad du vill åstadkomma. Det kanske är okej ändå :)
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Sorry, jag har visst vänt på termerna.

Framför varje underforum finna en pratbubbla.
Grunden är att pratbubblan är grå - det betyder att alla trådar i det forumet är lästa.
När någon skriver i en tråd blir underforumets pratbubbla blå så man vet att det finns olästa inlägg.
När man sedan läst alla trådar i forumet blir pratbubblan åter grå.

Minst en gång i veckan blir alla pratbubblor blå för mig, trots att ingen skrivit i underforumen.
Och jag kan inte få pratbubblorna grå igen om jag inte går i underforumet och öppnar upp en (läst) tråd.
Det händer alltså inget om jag klickar på "Markera kanaler som lästa".
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,987
Location
Ludvika
Samma problem här. Fast jag använder dem inte för att hålla koll, så jag har ingen aningen om frekvensen.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,012
Ålrajt då var det ingen speciell vodoo hodoo du höll på med. Nej, det funkar här.

Mitt första tips är att du provar ta bort cookies. Antingen specifika wrnu-cookies eller alla cookies. Det låter nämligen som något som kan ha med trasiga kakor att göra. Nästa gång skapas en ny förhoppningsvis korrekt cookie.
 
Top