Nekromanti Umeå?

Johan Berggren

Veteran
Joined
27 Sep 2000
Messages
35
Location
Umeå
Finns det rollspelare i umeå? Jag är en ganska nyinflyttad kille på 19 år som är lite spelsugen. Kan tänka mig spela de flesta spel.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Nog finns det rollspelare i Umeå alltid. Tre av medlemmarna i www.rollspel.nus redaktion bor ju i trakten (mig själv inräknad). Enligt en av dem (en "inföding") hävdar att det finns massor av rollspelare i stan.

Sorgligt nog har jag inte särskilt mycket tid över för rollspel i dagens läge, men vem vet, läget kan ju förändras...

/Azagthoth
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Det gör det nog. Själv har jag precis börjat spela Blood Bowl. Hinner dock inte spela särskilt mycket (suck...).

/Azagthoth
 

skimmandogg

Veteran
Joined
2 Jul 2000
Messages
3
Location
Umeå, Sweden
Sitter i samma sitts. Ny i staden sedan hösten. Spelar just nu med gamla klasskompisar som också flyttade upp till umeå. Iochförsig är det några veckor sen inlägget skrevs men... Jag är 81:a, 20 strax, har spelat 40k en jävla massa, en massa annat GW. Just nu är det mer rollspel, Eon eller Deadlands. Bor på Ålidhem.
 

Johan Berggren

Veteran
Joined
27 Sep 2000
Messages
35
Location
Umeå
Hejsan
Jag är också 81:a och snart 20. Har aldrig spelat ett endaste figurspel(förutom schack då) och har nästan bara spelat DoD som spelledare. Lite Mutant och Kult har dock slunkit ned. Spelar ni något just nu? Får jag va me? Även jag bor på Ålidhem (Fysikgränd).
 

skimmandogg

Veteran
Joined
2 Jul 2000
Messages
3
Location
Umeå, Sweden
Jo visst. Är i hemstaden just nu men kommer väl upp 15,16 nånting. Vad som gäller för närvarande är väl Eon. Spelar även en del Civ(brädspelet) och jag har just kärat ner mig i Deadlands, typ western med zombies och monster. Låter kanske konstigt men är rätt charmigt gjort. Hör av mig när jag kommer upp.
 
Top