Nekromanti [Umeå] Spelare sökes till Star Wars Edge of the Empire

Starcrow

Veteran
Joined
10 May 2015
Messages
28
Hej vi är ett gäng på fyra personer som strax ska börja spela en kampanj i Star Wars Edge of the Empire och vi behöver två till spelare för att runda av våran grupp. Vi är ute efter sociala och sköna personer som brinner för att spela, nybörjare eller veteran spelar ingen roll, båda är välkomna.

Kampanjen kommer handla om överlevnad i the Outer Rim, Där är lagens arm som kortast och man hittar mycket skumrask och fuffens i de krokarna. Standardupplägget i EotE är att man spelar en grupp individer som åker runt i sitt rymdskepp och försöker överleva genom att ta sig an olika jobb åt mer eller mindre respektabla individer. Kampanjen kommer lägga stor fokus på karaktärernas bakgrund och personliga mål, spelet har en inbyggd mekanik som gör det enkelt att få in det på ett intressant sätt.

Som grupp gillar vi humor och vi skämtar en hel del när vi spelar, dock tar vi alltid kampanjen och spelet seriöst. Vi fokuserar mer på rollspelande än stridande även om de flesta av oss gillar taktiska strider och vi tycker vi har en bra balans där.

Vi kommer spela varje torsdag runt kl 18-22.

Låter det intressant är det bara att skriva här eller skicka pm.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag är inte helt ointresserad, beroende lite på var i Umeå ni spelar då jag själv är lokaliserad åt Carlshem till.
Själv är jag relativt bekväm med Edge of the Empire, jag är själv spelledare i en aktiv kampanj men tycker det skulle vara trevligt att vara spelare också.
 

Starcrow

Veteran
Joined
10 May 2015
Messages
28
Kul! Vi kommer mest troligt att spela på Järnvägsgatan i Umeå, runt statoil nedanför svingen. Har du redan spelat så kommer din kunskap nog vara till stor hjälp i början för vi är helt gröna i detta system.
 
Top