Nekromanti [Umeå] Grupp söker fler spelare för DnD 5e

Starcrow

Veteran
Joined
10 May 2015
Messages
28
Hej,

jag och en till snubbe söker fler personer för att börja lira DnD 5e, just nu är vi bara 2 spelare utan SL men jag vill gärna lära mig den biten så hittar vi ingen bättre försöker jag gärna. :)
 

zephid

Veteran
Joined
14 Sep 2015
Messages
5
Jag är gärna med och spelar. Har spelat en hel del DnD genom åren, dock inte så mycket 5e.

När det kommer till SL så har jag jag varit spelledare en hel del genom åren för olika spel. Men eftersom jag har spelat så lite 5e så jag lämnar jag gärna över det ansvaret till någon annan om det finns någon som vill.
 

Starcrow

Veteran
Joined
10 May 2015
Messages
28
Kul! Hur långt hann du spela i 5e? Kom du igenom någon av kampanjerna som släppts? Jag skulle väl säga att hittar vi 1 person till är det bara att börja, jag hoppas vi får mer napp här men annars får jag jaga på andra ställen.
 

zephid

Veteran
Joined
14 Sep 2015
Messages
5
Nä, jag har inte spelat någon av kampanjerna som har kommit till 5e då jag knappt spelat 5e. När det kommer DnD så har jag nästan uteslutande spelat gamla versioner, typ 2e/3e.
 

Starcrow

Veteran
Joined
10 May 2015
Messages
28
Jag tror några jag hade hoppats på skulle vara med fick kalla föttre, har inte hört tillbaka från dom. :( Just nu är vi för få för att starta upp någonting känner jag.
 

zephid

Veteran
Joined
14 Sep 2015
Messages
5
Ah, ok. Men jag fortsätter hålla denna tråd under uppsikt så kan du ju skriva här om det skulle bli något.
 

Skiringen

Veteran
Joined
16 Nov 2017
Messages
1
Hej! Det kanske är en rätt gammal tråd men om ni fortfarande letar efter spelare så är jag intresserad.
Jag har dm:at lite i en kampanj med mina vänner men vill gärna spela själv. Hyfsad koll på regler, har en intressant idé till min karaktär.
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
821
Location
Umeå
Blir det något så kan jag vara intresserad av att haka på också. Jag har varit DM/spelat i rätt många olika spel, men min erfarenhet av DnD sträcker sig endast till 2e och 3.5e. Har läst reglerna för 5e men har ingen erfarenhet av tryckta kampanjer eller sådant. Kan tänka mig att vara både spelare och DM om så skulle behövas.
 

Bloodfire

Veteran
Joined
10 Apr 2018
Messages
3
Hej!

?Om ni fortfarande behöver spelare är vi 2 stycken som är intresserade av att vara med. Vi har spelat Pathfinder, d&d 5th edition, Eon, Earthdawn och lite andra system tidigare.
 
Top