Nekromanti UltraDucks - Duck or Die?

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Det är väl i princip en re-make av NeoBunnies, fast med ankor i stället för kaniner. Lite småkul kanske, eller möjligen riktigt roligt om man är lite småfull (här talar jag inte av egen erfarenhet). ;)

"Jesus hade skägg." - Dom Dummaste
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jag är ju väldigt partisk då jag är en av skaparna av spelet, men jag gjorde det för att jag själv tyckte Neobunnies var kul men saknade en del saker, och de la jag till.

Spelet går ut på att man styr ett gäng ankor som man ska banka på övriga ankor som finns i en ankdamm. Till sin hjälp kan man få ett gäng mutationer eller häftig utrustning, exempel är Terminator Duck (mutation) och Hagelbössa (utrustning). Utöver detta finns det även händelsekort som förändrar spelet drastiskt så att man aldrig riktigt vet vad som kommer hända.

Mer info kan fås på <A HREF="http://www.outer-limit.nu" target="_new">http://www.outer-limit.nu</A>. Sen kanske det kommer som rollspel också snart...

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Det enda jag har att klaga på om spelet är att om ett lag får upp ett bra utrustningskort hamnar det laget genast i stort överläge. Särskilt bland de jag har spelat med har man varit sparsamma med att försöka få utrustningskort med tanke på riskerna. Vid senaste partiet togs det dock fler chanser, vilket gjorde att alla fick flerr utrsustningskort och spelet blev genast mycket roligare!

[Hobert]
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Det är ju just det som är lite av grejen, det ska vara lite farligt att få tag på lite häftigare utrustning men får man det så blir det desto bättre. Sen gäller det ju att hålla koll på motståndarna, om någon börjar få många vrakkort är det verkligen dags att man börjar göra något åt saken, som att muta motspelarna med glass för att de ska hjälpa till att stoppa honom eller skaffa egna vrakkort.

Att händelsekorten även kan göra att spelet vänder helt och hållet lite då och då gör ju inte saken lättare.

Ett enkelt sätt att undvika att någon får överhanden med för många vrakkort är att varje spelare får börja med att dra två vrakkort och lägga ut på sina ankor. Då kommer även spelet igång mycket fortare.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 
Top