Nekromanti UK-skräck

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Fick en intressant idé häromdan..det vore rätt coolt att köra en CoC(eller något)-kampanj i England, det England som representeras i PS2-spelet The Getaway och filmer som Lock, Stock and two smoking barrels. Får visioner om knarklangare som säljer något mer än bara Magic Mushrooms, Cthulhudyrkande smågangstrar och odöda IRA-soldater.. :gremsmirk:
Har detta gjorts (ok, det har det antagligen) och i så falll, finns det några dokument att läsa om det?

/Nalle
 

Ghoulz

Swordsman
Joined
27 Jan 2002
Messages
496
Location
Handen
Gjorts och gjorts, liknande idéer har ju funnits. Jag själv har gjort en kampanj till CoC 1890's som delvis utspelade sig i East Ends slum och som innehöll cthulhudyrkande maffia och diverse mythos. En annan bekant skapade ett Guy Ritchie-influerat scenario som utspelade sig i londons undre värld och som definitivt bar drag av Wraith. Länken nedan är en take på UK ur agentsynvinkel, men viss info kan säkert plockas därifrån. Om inte annat kan ju skumma agenter dyka upp och göra livet svårt för de magic mushroomförsäljande rollpersonerna....

Bristol Consortium

Annars har du ju en jävla massa uppslag redan i det du har postat i ditt inlägg. Det är bara att hårdstudera Snatch och Lock-Stock samt läsa på om forna dagars London a'la Dickens osv. Hur mycket som helst har skrivits om England, och det finns spökhistorier i drivor från och om det landet. Släng i ett antal olika källor i köksmixern och låt det blandas ett tag så har du något i det närmaste eget.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,918
Location
The Culture
Hellblazer

Om du inte har gjort det redan, läs serien Hellblazer. Den är kanske inte exakt vad du letar efter, men den utspelar sig i England i allmänhet och London i synnerhet. Framför allt Garth Ennis version borde passa dig. Där förekommer både amågangstrar, storgangstrar, soldater, odöda, demoner och allt annat jävulstyg man kan tänka sig.
Finns att köpa till exempel här eller här.

/tobias
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Re: Hellblazer

Jag har läst ett avsnitt av den, tror jag. Det verkar iaf vara precis vad jag är ute efter. Tackar :gremsmile:
 
Top