Nekromanti Udda vapen

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Okej, så jag satt och gjorde ingenting vettigt och råkade hitta den här:



(Här: http://www.thegunsman.com/2012/01/dyson-lepetit-protector-ring-pistol/)

Den heter Dyson LePetit protector och är ett vapen som antagligen inte kunde ha ihjäl någon, men iallafall få någon medvetslös. Den såldes mest till spelare.

Släng upp länkar och bilder på vapen ni hittat som är udda! (Eller bara omåttligt coola).
 

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Om mitt öga inte lurar mig så är det där en kaliber .22 och det är en väldigt dödlig kaliber. Alltså på det avståndet som du skjuter med en sån liten revolver är typ allt dödligt.

kolla här.

Coolt vapen hur som helst. Sorry för vapen nörderiet.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag har en helt otrolig fetisch för den här tidiga hylslösa pistolen från före amerikanska inbördeskriget:


Det är typ en svår utmaning att se till att inte alla mina Western-rollisar någonsin måste ha just den...eller helst ett par.


Sen har vi macahuitl, ett annat av tidernas fetaste vapen. Tyvärr har alla exemplar gått förlorade, och allt vi har idag är replikor av hur det kanske såg ut. Det här är en teckning av det sista kända autentiska exemplaret:


En macahuitl är alltså ett aztekiskt obisidansvärd som enligt spanska krönikörer kunde dekapitera en häst...

Sen har vi polynesiska hajtandssvärd, fuck yeah:


Gjort av awesome är även det burmesiska dha-svärdet:



och de gamla egyptiernas klassiska kopesh:



Det finns en gammal GURPS eller Paladium-nånting-bok som heter typ 'The Paladium Book of Exotic Weapons'. Den är helt proppfull av awesome stuff.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ymir said:
En macahuitl är alltså ett aztekiskt obisidansvärd som enligt spanska krönikörer kunde dekapitera en häst...
Det där med hästen ska man nog ta med en nypa salt. Aztekerna satsade mer på att oskadliggöra och tillfångata fiender snarare än att hugga huvet av dem och deras hästar. Machahuitlens funktion borde rimligen återspegla det.

Men fett coolt vapen oavsett. :gremcool:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Eller så var det kanske det där vapnet man tog fram när tillfångatagande inte längre är aktuellt och hästens dagar var räknade =)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Ja, texten nämner "ca 5 mm" vilket ju är ungefär vad kaliber .22 blir översatt till metriska enheter.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Ett par galna vapen:

Henrion, Dassy & Heuschen, 20-skotts revolver


Apacherevolver, knogjärn, kniv och pistol i ett:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,502
Sedan har vi Judge revolvern som kan skjuta hagelgevärs skott.


 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,749
Location
Göteborg
Den här är ju en klassiker på wrnu: en fransk kanon-vespa från 50-talet.



Och det här gör dem ännu coolare:
Wikipedia said:
The scooters would be parachute-dropped in pairs, accompanied by a two-man team. The gun was carried on one scooter, while the ammunition was loaded on the other.
Nu vill jag spela franska skoterförare som släpps med fallskärm bakom fiendens linjer i Algeriet, utmanar deras fordon med artillerield och gör sitt bästa för att hålla sig undan. Den här vespan kan vara det enda som kan få mig att vilja spela krigsrollspel.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,584
Rymdhamster said:
Ja, texten nämner "ca 5 mm" vilket ju är ungefär vad kaliber .22 blir översatt till metriska enheter.
Japp, men det ser ut att vara en ganska klent laddad patron, typ 22 Short eller liknande.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,584
Brynolf said:
Ymir said:
En macahuitl är alltså ett aztekiskt obisidansvärd som enligt spanska krönikörer kunde dekapitera en häst...
Det där med hästen ska man nog ta med en nypa salt. Aztekerna satsade mer på att oskadliggöra och tillfångata fiender snarare än att hugga huvet av dem och deras hästar. Machahuitlens funktion borde rimligen återspegla det.
Tja, överkapacitet har väl aldrig varit ett problem för vapendesigners...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,584
Rymdhamster said:
Ett par galna vapen:

Henrion, Dassy & Heuschen, 20-skotts revolver
20? Var är de två sista? Jag får det till 18.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,343
Location
Helsingborg
Revolvrar som försöker lösa problemet med fler skott är alltid trevliga.

Multi-cylinderrevolver


Eller varför inte en Josslyn revolver.

 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige


Det där är en tjeckiskbyggd pansardressin typ Tatra T18, som huvudsakligen användes av Polen under andra världskriget, och det ligger bra till i listan "galna grunkor som bara polacker kan få för sig att använda".
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,584
Krille said:


Det där är en tjeckiskbyggd pansardressin typ Tatra T18, som huvudsakligen användes av Polen under andra världskriget, och det ligger bra till i listan "galna grunkor som bara polacker kan få för sig att använda".
Tja, varför inte? Järnvägsstationer är strategiska mål, och den verkar vara ett flexibelt och ganska praktiskt vapen för att försvara en station mot en infanteriattack. Se den som en flyttbar kulsprutebunker. Skulle du vilja vara den som stormar en station när det plötsligt rullar fram några sådana bakom vagnarna som står uppställda?

Likadant med industrier, som ofta behöver järnväg för att funka.

Generellt användbar? Nej, inte alls. Användbar i vissa, specifika fall? Definitivt.
 
Top