Nekromanti UA

Ronnie

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
96
Location
Helsingborg
Beställde Unknown Armies idag efter att ha blivit besegrad av mig själv... Kunde inte motstå, verkar vara ett bra spel. Övervägde länge och läste det positiva och det negativa om spelet. Hopppas jag inte blir besviken... =)

Ronnie - Svårt att motstå köpa roliga grejor...
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
mouwaHAHA HAAAAA HAAAAAAAAAA!!! Du är det första offret i mitt psykologiska propaganda projekt, PPP(tm). I ett narcissistiskt försök att expandera mitt ego till ofattbara dimensioner skickar jag ut mentala magnetiska energivågor som får folk att lyssna på vad jag säger om UA! /images/icons/cool.gif
Nästa steg är att få folk att läsa den här alldeles för korta novellen, som blev nominerad till "Best Game-related Short Work" av Origin Awards. Roll Your Bones heter den, och finns att hämta på <A HREF="http://www.atlas-games.com" target="_new">http://www.atlas-games.com</A>. Ladda ner versionen med bilderna, den är bara så mycket koolare. Kaosmagi, the New Inquisition, the Naked Godess, våld, trollkonster och Helt Rätt Stämning är bara några av ingredienserna i den här tämligen lyckade litterära skapelsen!

-Gaxar, som tror ni kommer att gilla den
 

Ronnie

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
96
Location
Helsingborg
Har läst den... Har letat runt hela internet för att få mig en uppfattning av UA. Novellen var jävligt bra.

Ronnie - Lättpåverkad av andras mentala magnetiska energivågor.
 

Rev

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
326
Location
Göteborg
Naked Godess

Just idén om the Naked Godess i UA tyckte jag var ganska intressant. Bara konceptet att använda sex på ett sådant sätt i rollspel får mig att undra vad Piff&Puff skulle säga om de fick reda på det...

Hmm, undrar om en VHS-kassett med ungersk amatörporr räknas som magiskt föremål i UA? ;D

/R
 

Bosse_UBBT

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
429
Location
Stockholm
Jag blev faktiskt väldigt besviken på UA efter att just ha köpt spelet efter att det släpptes i USA (trodde jag skulle få vara tuff och häftig genom att ligga långt före alla andra.... men icke, två veckorm senare kom det till Sverige... jaja :-]). För lite skräck i min mening.

Men, det är ett väldigt bra spel. Även om Gaxar kanske är lite väl lyriskt. Men UA kommer ändå in på en stark tredje plats efter Kult och CoC.

/Andreas
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Lyrisk? Jag? ;-)

Jag vet, jag är lite mer extatisk över spelet än vad som sig börs... men ärligt talat så har just UA verkligen lyckats kombinera väldigt många av mina favoritingredienser i ett och samma rollspel. Det finns faktiskt inte något alls i boken som jag inte gillar. Jag har helt enkelt haft turen att lyckas påverka två duktiga spelkonstruktörer med mitt PPP(tm). /images/icons/cool.gif

-Gaxar, som håller med om att UA inte riktigt kan klassas som skräck på samma sätt som CoC eller Kult
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Piff & Puff om UA

UA's fokusering på det mänskliga skulle helt klart få Piff & Puff att explodera! Det finns så otroligt mycket i det spelet som skulle kunna vinklas helt för jävligt av dom små ekorrarna... dipsomancy, entropomancy, hela grejen med att bli Hardened, etc etc. Ojojoj... /images/icons/cool.gif
Annars, viss är Naked Godess en cool idé! En av många om jag får säga det själv... varenda liten organisation, artefakt och SLP i boken är som gjord för att bygga äventyr kring. Håller själv på med en grej där the Warstone har börjat cirkulera i helt fel kretsar...

-Gaxar, som tror det skulle vara kul att läsa parets reaktion på spelet i fråga...
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Re: Piff & Puff om UA

Ojoj, nu bryter du mot lagar minsann... /images/icons/wink.gif

-Gaxar, som kan intyga att ovan nämnda smeknamn är riktat mot ett visst författarpar...
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Piff & Puff om UA

Inte för att jag har läst den omtalade boken...men skrattade gått åt parodin av en viss herr Björn /images/icons/smile.gif

Riddaren
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Re: Piff & Puff om UA

Uppriktigt sagt så vet jag inte om jag ens vill läsa boken... jag skulle nog bli (i ordning) upprörd, arg, trött på mänskligheten, förbittrad och cynisk. Mer än vanligt då förstås /images/icons/cool.gif.

-Gaxar, som väl får ta det med en nypa salt... eller några kilo kanske
 

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
Re: Piff & Puff om UA

Aaaargh! Du nämnde Deras namn! Nu måste vi alla göra djävulstecknet tre gånger i motljus och spotta över axeln på en svart katt för att hindra att De manifesteras på vårt verklighetsplan!

Örnie
skadad av rollspel? Jag?! :)
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Förklara UA

Unknown Armies låter som ett intressant spel..
Det är ingen som kan utveckla lite vad det handlar om och i vilken miljö det utspelar sig.
Samt vad det är för typ av regelsystem.

Profeten från Norr
 
Top