Nekromanti UA & DG skadad?

Mr White

Veteran
Joined
10 May 2001
Messages
126
Location
Göteborg
Efter att uteslutande ha läst/spelat Unknown Armies ( nu i en 2:a utgåva, spring och köp ) och Delta Green senaste året har jag blivit grymt bortskämd. Köpte, på rekommendation, D&D6 + Vidhjarta och Tjena! blev jag besviken?

Jag har vant mig vid att alla regelböcker/supplement är en fröjd att läsa. Språkligt så väl som innehållsmässigt. Det finns helt allvarligt inte ett enda stycke i Delta Green ( grundboken ) som inte får mig att mysa av välbehag. Chock då att känna sig tvingad att plöja igenom den extremt torftiga och tråkiga grundboken till D&D.

Och Vildhjärta, så omtyckt och glorifierat på rollspel.nu’s D&D forum; Hack n’ slash, hämta skatter, höja färdigheter. Höja färdigheter, hämta skatter och hack n’ slash.

Vart vill jag komma? ( osäker själv nu…)

Säga att D&D6 är fjorton steg tillbaka i utvecklingen?

Uppmana andra rollspelare att ta en titt på Unknown Armies & Delta Green?

Upplyfta Thynes/Stoltz till skyarna? ( Allt dom skriver är RUSKIGT bra! )

Be er att gå in på RPG.net och se vilka betyg som delats ut till produkterna till följande två spel ?

Säga att D&D är Supernatural och DG/UA är Håkan Hellström? Att D&D är Scream och DG/UA är De Misstänkta?

Uttrycka min förskräckelse när jag inser att de så framemotsedda MUTANT: Undergångens arvtagare antagligen kommer ligga lika långt bakom i utvecklingen som D&D6?

Jag vet inte!!!!!!!!!!!
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
"Chock då att känna sig tvingad att plöja igenom den extremt torftiga och tråkiga grundboken till D&D."

Kan hålla med dig. Jag orkade inte ens läsa igenom hela DoD6:s grundbok. Jag tycker det är träligt överhuvudtaget att läsa sida på sida med regler, om inte reglerna vore hutlöst roliga förstås (vilket jag aldrig varit med om hittils). Det ger mig liksom inget. Däremot gillar jag det jag snappat upp om kampanjvärlden, även om det finns åtminstone ett dussin spel jag hellre skulle spela just nu.

Mats, måste ha massvis med lull-lull, maginalmullar och bakgrundsinformation för att orka sig igenom en regelbok
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
"Säga att D&D är Supernatural och DG/UA är Håkan Hellström?"

Jag tycker inte om Håkan Hellström. Däremot så hatar jag verkligen Supernatural, så om det är den relativa skillnaden som räknas så stämmer det bättre in med den andra jämförelsen.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Den vedertagna förkortningen för Drakar och Demoner är DoD. D&D är en förkortning för Dungeons & Dragons. :)

Och Vildhjärta, så omtyckt och glorifierat på rollspel.nu’s D&D forum; Hack n’ slash, hämta skatter, höja färdigheter. Höja färdigheter, hämta skatter och hack n’ slash.

Det känns inte som du gett äventyret en chans. Det handlar om att samla information för att ta sig ur skogen. Om man försöker en utpräglad Hack n' slash-lösning har man inte en chans. Läs på sidan 9 och 10.
 
Top