[Update] Märkte att den inte går att ladda ned därifrån, men försök söka på typ "gill sans" +download (eller motsvarande) på Google så kanske du hittar.
Jag vet inte hur allmänt spritt det typsnittet är, men ett typsnitt som heter Futura kom med min distribution av Word, och det påminner väldigt mycket om den fonten som används i Neotech (undertecknad kan inte se någon skillnad ( noteras bör att undertecknad är usel på att se skillnader som kräver god syn) ).
/Naug, använder Futura när han skriver neotechmaterial
Typsnittet heter "Cyberdyne" och är inspirerat av Gill Sans. Det skiljer sig på många punkter. Inga teckenformer är identiska med Gill Sans. Dessutom finns en hel del specialtecken anpassade för Neotech. Använder man Gill Sans så kommer man dock ganska nära...
Det är stor risk att det är upphovsrättsskyddat och får alltså inte spridas. Och då får ingen lägga upp det här. Men om det nu skulle vara gratis är det ju inget som hindrar någon vänlig själ att slänga upp det här.
ett bra val. Vill upphovsmannen till tråden ha futura får han väl köpa det då. Fast jag skulle nog ändå köpa Gill Sans för futura är inte särskilt lik vid en närmare titt...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.