Nekromanti Typsnitt

storken

Warrior
Joined
2 Mar 2003
Messages
298
Location
Fagersta
Nu vet jag inte hur pass olaglig min fråga är, men kan man få tag på typsnitten som neogames använder på något sätt?
Jag tänkte nämligen knåpa ihop en husregel-modul (enbart för privat bruk) och helst låna hela moduldesignen om det är tillåtet och möjligt.

Någon som kan hjälpa?
 

rax

Swordsman
Joined
7 May 2003
Messages
450
Location
Lund
Den vanliga texten, dvs allt utom rubrikerna, är vanlig hederlig Garamond om jag inte missminner mig. Frågan har varit uppe på forumet nån gång innan så du kanske får bättre svar om du söker lite. :gremwink:


/Rax
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Typsnitten

Kapitelrubrikerna påminner om Albertus och/eller Alaska. Båda finns som freeware på diverse typsnitts-sajter.

EON-loggan får man väl låna genom Neogames hemsida (reklampaketet) eller bygga själv. Vettefasen om det finns som freeware-typsnitt.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Skicka ett mail till Carl Johan om han vill lägga upp dina grejer med Eondesign på hemsidan (kan bli svårt med just husregler, enklare med äventyr och bakgrundsinfo). Annars så är nog meningen att typsnitten inte skall spridas.

Kan för övrigt tillägga att det är olika typsnitt i Eon I och II. Vet dock inte vad skillnaden är, men de har olika namn (Tibern blev Tibara och Rubicon blev Randarro i övergången till version II, det är ett ämlans ork att byta typsnitt varje gång man ska öppna ett gammalt dokument inför den stundande Encyklopedia Mundana).
 
Top