Nekromanti Typsnitt sökes

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Goddagens...

Jag håller på med att layouta ett litet projekt och söker precis rätt typsnitt. Om någon vet vad rubrikfonten i allra första mutant heter blir jag glad. Annars söker jag ett typsnitt som är sans serif, ganska kvadratiska dimensioner, inte så mycket extra-lull-lull utan enkelt och tydligt. Någon som kan komma med ett tips? Impact om det inte hade varit så ihoptryckt hade varit bra.

Det får gärna vara lite sci-fi över det men inte för mycket.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: Re: Typsnitt sökes

om du med rubrikfonten menar det som används i loggan så är det en modifierad variant av ITC Pioneer som du hittar här.
Nej, jag menar det som använd till rubriker inne i texten. tack ändå
jakten går vidare :gremconfused:
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Re: Re: Typsnitt sökes

Har för mig det heter "Stop". Jag tror det finns någon länk till det på Pyris Patrioter, men jag orkar inte leta upp den nu.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: Re: Typsnitt sökes

Jag hittade stop på pyris patrioter men det var inte det heller. Fast jag har nu hittat Futura condensed extrabold som är ungefär det jag vill ha (tror jag). Tack ialalfall :gremsmile:
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Om Impact var bra men för ihoptryckt kan du ju alltid skriva en liten text med Impact i Photoshop eller dylikt och sen "dra ut den" och lägga in som en bild i ditt dokument..då kan du smyga in lite snygga mönster och sånt, också. Nu hade du ju fått ditt snygga typsnitt, men iaf.
 
Top