Nekromanti Typ av rollspel en åldersfråga?

Danno

Veteran
Joined
16 Sep 2000
Messages
118
Location
Göteborg, Sverige
Jag växte i och för sig upp med DoD men spelade egentligen inte mycket grottröj när jag var yngre. Nu för tiden (jag är 32 år) är jag mest sugen på grottröj och gillar D&D som tusan. Det är definitivt inte systemet jag växte upp med eller som jag kan bäst.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
ja, jag kan se Krank, 44 år gammal framför mig:

Han jobbar på en datorfirma som marknadschef, har en villa i Västerås tillsammans med 2 barn och sin fru som är rektor på en friskola, kör en Audi och spelar D&D-7ed. ;-)
 

Ehlaine

Veteran
Joined
6 Aug 2007
Messages
18
Location
Jönköping
Väldigt spännande tråd!

Själv är jag nyss fyllda 23 och kvalificerar alltså inte till "30 års gruppen". Förutom det var jag tvungen att läsa alla svar för att klura ut vad detta indiespel är för nåt.

Men, när jag började spela rollspel så spelade jag Pendragon. Rakt av. (runt 14 år)

Sedan så kom lite WoD, men främst i lajv version. (16 år)

Efter en del influencer så testade jag på friform och lite annat smått och gott, men inte fler "färdiga" rollspel. (17 år)

Sen blev det mer WoD, mer Pendragon. (18 år)

Och för nåt år sen kom Eon in i bilden, vilket jag är helt och totalt insnöad på nu. (ca 21 år)


Vad framtiden kommer att leda till har jag inte en aning om, men eftersom jag aldrig ens testat DoD eller D&D ska det bli intressant att se vart det bär av

(jag har visst sex!!)
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Vad jag har fått för intryck av att snacka mycket med folk på konvent om vad de rollspelar hemma, så verkar det inte finnas några klara mönster, mer än att de flesta växlar spelstilar med åren fram och tillbaka. Enda är väll det folk har reflekterat över om att man när man bröjar jobba söker snabbar spel, antingen mer invanda system eller regellättare spel.

-Gunnar (i den där trettiopluskategorin, men spelar friform, Pendragon, lite indie ibland, lite CoC och spanar in nytt svenskt rollspel)
 

Slartibartfast

Veteran
Joined
16 Aug 2007
Messages
9
Sällar mig till kören som säger: känner igen mig. Har spelat sedan yngre tonåren, började med Drakar & Demoner/Mutant. När rollspelandet var som intensivast runt 20 blev det mycket att prova på alternativ och "tyngre" :gremwink: grejer typ Rolemaster, men alltid med "basen" kvar. Hade ett långt uppehåll och har därför missat det mesta inom rollspelsutveckling med indie o dy.

Är nu "30++", och när jag återupptog det med vänner för några år sedan, där alla är mer eller mindre i familjefasen har det blivit möten max någon gång per månad och då "halvdagsmöten" med mycket kringsnack. Då är inte vilka regler det viktiga, utan vi kör Trudvang med i princip färdiga karaktärer för att komma igång snabbt och inte behöva "grotta ned oss" för mycket - eller kanske för att just snabbt komma till "nedgrottandet" :gremwink:. Blir iofs oftast kampanjer över flera möten, men det funkar det med.
 
Top