Nekromanti Tycker ingen om dod 6?

tobbetl

Veteran
Joined
2 Dec 2000
Messages
80
Location
sthlm, sverige
Jag har läst nästan alla trådar och så vitt jag först år så tycker alla som har spelat edd inte om dod6 medan dom andra gillar dod6. Så min fråga är har inget blivit bättre med åren?

Svärdet har också makt
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,904
Location
Nordnordost
Tja, jag tycker verkligen om DoDv6, och jag gillar EDD. Dock är det så att DoDv6 inte har så mycket gemensamt med de gamla versionerna av DoD. För den sakens skull är det dock inget dåligt spel. Min personliga teori är att killarna bakom hade lurat på ett eget spel, och fick chansen att köpa namnet Drakar och Demoner, hyffsade till sitt eget system och gav ut det.


<HR><A HREF="http://wilper.cjb.net">wilper.cjb.net</A> Jag <B>gillar</B> faktiskt DoDv6! :)
 

TheStoryteller

Veteran
Joined
2 Oct 2000
Messages
62
Jag blev glatt överraskad. Jag gillar det mesta med nya Drakar...En bra avvägning till EON tycker jag.

Som jag ser det så är det ett bra rollspel att varva just med EON. EON tar ju en hel del kraft av SL att leda så det blir bra att varva med DoD6 som inte är lika komplext.

Sen så tycker jag att nivåsystemet är bra. Man vill ju känna att man blir bättre än resten av pöbeln...:)

Ett litet musiktips oxå. Jag tror att filmusiken till första Dragonheartfilmen kommer att passa utmärkt till DoD6.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,478
Location
Stockholm
Jag spelade EDD förr i tiden. Till en början tyckte jag DoD6 var en besvikelse, men efter att ha läst igenom boken lite fler gånger och låtit det hela smälta så har jag börjar tycka om det rejält!

- d -

dilandau@another.com | se.spel.rollspel
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Hygglo

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
162
Location
Lund, skåne
Jag har spelat de flesta rollspel som finns på marknaden under mina 8 år som rollspelare (började väldigt tidigt, redan när jag var 6 och hittils är det lugnt DoD v6 som jag tycker är bäst.. Eon och Chronopia är nog värst av de "stora" svenska rollspelen jag ahr spelat, båda lider av samma sak, dålig kampanjvärld och dåliga regler... dom gamla Drakar och Demoner (v 1-3) är inte heller kul... Det jag helst har spelat är DoD -91 och jag har nästan alla moduler som finns till det, men dom har åkt upp på vinden nu när Drakar och Demoner 6 har kommit! Jag råder alla rollspelare att skaffa det och även om de inte gillar det till en börjar så tror jag att de kommer göra det efter ett tag om de bara tvingar sig att spela det.
Så kort sagt, RiotMinds, ni gör ett skitbra jobb! Dock är det bara synd att ni är lite enligt min mening slöa (fast vad vet jag om hur man gör rollspel... ni har väl en hel del att göra, antar jag), men det ändrar nog sig med tiden.. Keep the good work up!

Hygglo was here | KoRn Rules
/images/icons/cool.gif
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,264
Location
Örebro
Jag älskar DOD6 - generellt sagt. Det finsn aspekter som jag tycker kunde utförts avsevärt mycket bättre. Men magireglerna och levels är underbara!
(främsta skälet till att jag älskar levels är för att vi slipper erfarenhetspoängen /images/icons/smile.gif)

- Robert Jonsson

"För att se igenom den slöja vi skapat så måste vi öppna ögonen...""
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Vad är det för fel på Mundana? Mundana är nog en av dom mest genomtänkta kampanjevärldar jag har sätt

/Linus - som inte tycker det är nått fel på Mundana

Den stolta krigaren Master_Z har sagt sitt
linus_gbg@home.se
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Har använt den musiken blandad med musik från "The last mohican" och "Conan the barbarian", men musiken från dessa filmer saknar det jag söker, en nordisk prägel som bättre passar till det nya DoD, musiken från de tre filmerna passade bättre till äldre utgåvor (91 och nedåt) än till nya. Men inte sagt att de är dåliga till DoDv6 heller, bara att de saknar prägeln som skulle gjort dem perfekta.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jo då, saker har blivit bättre.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,469
Location
Helsingborg
Jag tycker världen Trudvang verkar spännande. Sedan finns det kanske saker som jag inte instämmer i, men man kan inte få allt.
Om man inte gillar det så kan man alltid ändra det, regler är (för mig) inget tvång bara ett sätt att driva ett spel framåt. Så tycker Neogames när de skriver i Eon (som jag själv är lite emot) att alla regler är frivilliga.

[color:green]Han</font color=green> som endast kommer att köpa DoD6 när det har nersatt pris
 

Tegrevan

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
134
Location
Norrland
Det...

...enda jag har att invända mot är kanske att regelboken kändes lite tunn. Har inte speltestat det ännu, men efter att ha läst den från pärm till pärm under en kväll kändes det lite som om det fattades en bit, även om allt man behöver som SL egentligen finns med. Får se hur det blir i spel... Tycker dock att DoD -91 fortfarande verkar vara det bästa Drakar och demoner.

//Tegrevan
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Vissa saker är bättre andra inte.....Men så brukar det ju vara med nya utgåvor.....Samma sak var det när DoD -91 kom ut....Då jämförde man med EDD.

Personligen kommer vi att använda DoD6 som grund, sen kommer det som vanligt att finnas med en kasse husregler...Inte för att det kanske är brist på regler i Nya Drakar utan för att det är roligt med husregler....
Jag anser nämligen att ett tunt reglersystem är enklare att utveckla är ett reglersystem på flera hundra sidor...

Sås!!

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net/rollspelszonen" target="_new">http://www.endarker.net/rollspelszonen</A>
 
Top